پژوهشی - آرشیو

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان مرکزی:

مدیریت جهادی تنها راه برون رفت مشکلات فعلی است/ساختار و تشکیلات اداری در اختیار کار جهادی باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مردادی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست هم اندیشی دکتر لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با نخبگان و صاحب نظران استان در عرصه نظام اداری کشور که در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد، در خصوص ساختار و تشکیلات اداری اظهارکرد: در انقلاب اسلامی موضوع مدیریت جهادی بسیار مورد توجه است و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید بسیاری دارند، وقتی قرار است فعالیت جهادی داشته باشیم قطعا زیرساخت هایی از جمله مباحث ساختاری و تشکیلاتی مورد نیاز است.

ادامه مطلب
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

شال زیتون، بازکننده انسداد و گرفتگی عروق

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حسین راغ آرا مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: شال زیتون که با نام‌های زیتون‌تلخ، سنجد تلخ، شال پستانه نیز شناخته می شود، درختی زیبا با برگ‌های مرکب به رنگ سبز تیره و گل‌های بنفش معطر که میوه آن کوچک، تخم‌مرغی و سفید مایل به زرد و شبیه به میوه کُنار است.

ادامه مطلب

برگزاری سلسله کنفرانس علمی « فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات خلقی»

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر علی رزمی عضو هیات علمی این پژوهشکده، برگزار شد، به فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات خلقی پرداخته شد.

ادامه مطلب
رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی:

ایران دو برابر اروپا گیاه دارویی دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برخی دستاوردهای پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به عنوان اولین پژوهشکده‌ای که در حوزه فناوری گیاهان دارویی کار می‌کند را شامل‌ تولید اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد در کشور، داروی کمک به درمان دیابت، انواع دمنوش‌های دارویی، تولید پنج استاندارد گیاهان دارویی برای اولین بار در کشور، چاپ انواع کتاب‌ و فرهنگ‌های دایرةالمعارف گیاهان دارویی، فرهنگسازی و آموزش کشاورزان، پزشکان، داروسازان و اهالی صنعت عنوان کرد.

ادامه مطلب
جهاددانشگاهی از روز اول تاسیس، زیست بوم نوآوری بوده که مورد غفلت قرار گرفته است
رییس جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی از روز اول تاسیس، زیست بوم نوآوری بوده که مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست صمیمانه دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی و دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری با ۲۵ نفر از پژوهشگران و فناوران جوان و نخبه این نهاد به منظور بررسی چالش ها و ارتقای حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در سالن جلسات دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

ادامه مطلب
مدیرعامل شرکت بن‌یاخه‌های رویان جهاددانشگاهی:

ایران بزرگ‌ترین ظرفیت سلول‌های بنیادی خاورمیانه را دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، در این نشست که با حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان، کودکان و اطفال و کادر پزشکی بیمارستان‌های پارس‌آباد در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، مدیرعامل شرکت بن‌یاخته‌های رویان به تبیین اهمیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف پرداخت.

ادامه مطلب
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

حمایت از طرح‌های هدف‌دار جهاددانشگاهی/مسوولان به ایجاد مرکز تحقیقات و پیشگیری از سرطان کمک کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی با بیان این مطلب در نشست با رییس جهاددانشگاهی اردبیل افزود: جهاددانشگاهی با راه اندازی مرکز درمان ناباروری، خدمات ارزشمندی به مردم شریف اردبیل و استان‌های همجوار ارایه و باعث امیدآفرینی و نشاط در خانواده‌ها شده است که قابل تحسین و تقدیر می‌باشد.

ادامه مطلب
معاون اقتصادی استاندار گلستان:

تخصیص اعتبار برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در گالیکش از محل اعتبارات سفر رییس جمهور خبر داد.

ادامه مطلب
با حضور خیران سلامت استان مرکزی در پژوهشکده بررسی شد؛

استفاده از ظرفیت‌های شبکه ملی سرطان پستان در تفرش

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، در نشست پزشکان، خیران سلامت و فعالان اقتصادی استان مرکزی که روز پنجشنبه ۱۹خردادماه به دعوت استاد قوام زاده و با حضور نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی و رییس بیمارستان تفرش در محل پژوهشکده برگزار شد، راهکارهای توسعه خدمات پزشکی و زمینه های جذب گردشگران سلامت در این استان بررسی شد.

ادامه مطلب

دستیابی به دانش فنی و تولید پروتئین اصلاح شده گلوتن گندم

با همت پژوهشگران پر تلاش گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی، دستیابی به دانش فنی و تولید پروتئین اصلاح شده گلوتن گندم محقق گردید. این گروه پژوهشی طی پروژه ای به مدیریت سرکار خانم مهندس شکوفه درویشی موفق به تولید این پروتئین گیاهی در مقیاس نیمه صنعتی شدند. پروتئین گیاهی اصلاح شده فوق اهمیت فراوانی در صنایعی نظیر صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و در خوراک دام، طیور و آبزیان دارد.

ادامه مطلب
معاون اقتصادی استاندار گلستان:

تخصیص اعتبار برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در گالیکش از محل اعتبارات سفر رییس جمهور خبر داد.

ادامه مطلب
رییس پژوهشکده سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان:

تمرکز پزشکی آینده بر سرطان و مهندسی بافت خواهد بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسین بهاروند در جمع فرهنگیان و معلمان آموزش‌وپرورش، ۲ رویکرد تولید و کاربرد علم را تبیین و اظهار کرد: قصه سلول‌های بنیادین در ایران از پژوهشگاه رویان آغاز شد. رویان به ۲ معناست؛ یکی به مرحله‌ای از دوران قبل از سه ماهگی جنینی گفته می‌شود و دیگری به معنای همیشه روینده است. پژوهشکده رویان وابسته به جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۷۰ توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی به همراه تعدادی از همکاران راه‌اندازی شد.

ادامه مطلب
جهاددانشگاهی دارای تجربیات ارزنده‌ای در زمینه پزشکی تولید مثل است/تلاش این نهاد برای رشد دانش در جوامع اسلامی
رییس جهاددانشگاهی در اولین کنگره بین المللی علوم تولید مثل کشورهای وانا:

جهاددانشگاهی دارای تجربیات ارزنده‌ای در زمینه پزشکی تولید مثل است/تلاش این نهاد برای رشد دانش در جوامع اسلامی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، اولین کنگره بین المللی علوم تولید مثل کشورهای وانا به همت پژوهشگاه رویان و همکاری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، با حضور ۲۵ کشور اسلامی در زمینه‌ تازه‌های علمی و پزشکی و به منظور تبادل اطلاعات و دانش در حوزه ناباروری از امروز ۱۸ خرداد ماه آغاز و تا ۱۹ خرداد ماه در مشهد ادامه خواهد یافت.

ادامه مطلب

کنترل دیابت با سیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: سیر یک آنتی‌بیوتیک و یک ضدعفونی‌کننده عمومی است. اثرات ضد میکروبی، ضد سرطان و آنتی‌اکسیدان دارد و در ایمنی بدن هم موثر است.

ادامه مطلب

ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ملیحه بهنامیان با بیان اینکه امروزه در بیش از ۹۵ کشور جهان امکان جمع‌آوری و ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف وجود دارد، گفت: خون موجود در بند ناف نوزاد که در هنگام تولد دور ریخته می‌شود سرشار از سلول‌های بنیادی است و تنها یکبار برای هر فرد در طول دوران زندگی و هنگام تولد فرصت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف وجود دارد.

ادامه مطلب

برگزاری سلسله کنفرانس علمی «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای اعصاب»

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر رضا حاجی آقایی، متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی این پژوهشکده، برگزار شد، به گیاهان دارویی موثر بر سیستم عصبی مرکزی ، گیاهان دارویی آرامبخش و خواب آور، گیاهان دارویی محرک اعصاب، گیاهان دارویی ضد درد، گیاهان دارویی ضد میگرن و ضد دمانس پرداخته شد.

ادامه مطلب

اخذ موافقت قطعی مرکز خدمات تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، طی نامه‌ای از سوی معاونت پژوهشی این نهاد، با درخواست تبدیل موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان به قطعی موافقت شد.

ادامه مطلب

تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با دانشگاه لیسبون پرتغال امضا شد.

در این نشست ایرج فیضی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی بیان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای شبکه سازی و گسترش زمینه‌های همکاری پژوهشگاه منعقد گردیده است.

ادامه مطلب

برگزاری نشست تخصصی «آینده پژوهشی و ارزیابی تأثیرات اجتماعی»

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، مرکز علمی و تخصصی ارزیابی تأثیرات اجتماعی این پژوهشگاه در راستای ترویج مفهوم ارزیابی تاثیرات اجتماعی در جامعه علمی کشور و معرفی هر چه بیشتر این مرکز، اقدام به برگزاری نشست مشترک با انجمن جامعه شناسی ایران کرده است.

ادامه مطلب