نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

حمایت از طرح‌های هدف‌دار جهاددانشگاهی/مسوولان به ایجاد مرکز تحقیقات و پیشگیری از سرطان کمک کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از مسئولان انتظار دارم به ایجاد مرکز تحقیقات و پیشگیری از سرطان که مطالبه استانی و از برنامه‌های فناورانه جهاددانشگاهی است، کمک کنند.
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۲ کد : ۴۴۸۸۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی با بیان این مطلب در نشست با رییس جهاددانشگاهی اردبیل افزود: جهاددانشگاهی با راه اندازی مرکز درمان ناباروری، خدمات ارزشمندی به مردم شریف اردبیل و استان‌های همجوار ارایه و باعث امیدآفرینی و نشاط در خانواده‌ها شده است که قابل تحسین و تقدیر می‌باشد.
حمایت از طرح‌های هدف‌دار جهاددانشگاهی/مسوولان به ایجاد مرکز تحقیقات و پیشگیری از سرطان کمک کنند

وی بر تسریع احداث مجتمع سلامت جهاددانشگاهی اردبیل تاکید و بیان کرد: راه اندازی این مجتمع نقش بسزایی در توسعه خدمات پزشکی استان و تسریع راه اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان که از نیازهای اساسی استان می‌باشد، خواهد گذاشت به همین خاطر باید مساعدت به این امر در راس برنامه‌های متولیان امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه از جهاددانشگاهی برای عملیاتی کردن طرح‌های هدف‌دار و مورد نیاز استان حمایت می‌کنم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که جامعه ما در تامین نهاده‌های دامی با مشکلاتی مواجه شده است از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود با روش‌های نوین همچون کشت هیدروپونیک و .... به حل این مشکل کمک کند.

 ایجاد خط تولید نهاده‌های دامی از اولویت‌های جهاددانشگاهی است

در این نشست رییس جهادانشگاهی اردبیل نیز با ارایه گزارشی از فعالیت های واحد اردبیل گفت: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و خط تولید نشاسته صنعتی از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی برای کمک به ارتقای چهره علمی و صنعتی استان بوده است. 

مهران اوچی اردبیلی تصریح کرد: در سایه فعالیت مرکز درمان ناباروری بیش از 2 هزار و 500 زوج صاحب فرزند شده‌اند که این امر ضمن نشاط بخشیدن به خانواده‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی چون طلاق کمک کرده است. 

وی به اخذ مجوز مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد این مرکز بخشی از دغدغه‌های استان در زمینه این بیماری مرتفع خواهد شد.

اوچی اردبیلی، ایجاد خط تولید نهاده‌های دامی از جمله خط تولید اسید آمینه لیزین و گلوتامیک اسید مورد مصرف در جیره غذایی دام و طیور را از اولویت‌های جهاددانشگاهی عنوان کرد.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی برای ایجاد مرکز تولید نهاده‌های دامی خبر داد و خواستار اعتماد و مساعدت مسوولان استان برای اجرای برنامه‌های علمی و فناورانه شد.