معاون اقتصادی استاندار گلستان:

تخصیص اعتبار برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در گالیکش از محل اعتبارات سفر رییس جمهور خبر داد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۱ کد : ۴۴۸۸۷ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در گالیکش از محل اعتبارات سفر رییس جمهور خبر داد.
تخصیص اعتبار برای توسعه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

سید محمد دهنوی در حاشیه بازدید از دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گلستان در منطقه بشویلی گالیکش با اشاره به این که توسعه گیاهان دارویی می تواند به یکی از محورهای توسعه شرق استان تبدیل شود، اظهار کرد: گیاهان دارویی با توجه به قابلیت کشت در زمین های شیب دار می توانند ارزش افزوده و تولید ثروت بیشتری نیز برای کشاورزان استان داشته باشند.

وی با بیان این که استاندار گلستان بارها بر توسعه اجتماعی روستاها با محوریت اقدامات محلی و با بهره مندی از رهبران اجتماعی تاکید کرده اند، افزود: می توان با استفاده از ظرفیت لیدرهای اجتماعی روستاها از جمله روحانیون، فرماندهان پایگاههای بسیج و معتمدین در ترویج کشت گیاهان دارویی و افزایش سود و بهره وری کشاورزی در منطقه بهره مند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر این که روند اجرایی راه اندازی و بهره برداری از فازهای مختلف دهکده گیاهان دارویی در ماههای اخیر با شتاب همراه بوده است، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که این روند با سرعت تداوم داشته و هر چه زودتر به تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی منجر شود.

دهنوی با تقدیر از اقدامات جهاددانشگاهی در دهکده گیاهان دارویی استان گلستان، تصریح کرد: ما در استانداری به دستور استاندار محترم نگاه ویژه ای بر این پروژه بزرگ استان داریم و از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری اعتبار خوبی را برای تکمیل عملیات اجرایی و راه اندازی دهکده گیاهان دارویی اختصاص خواهیم داد.

وی بر مردمی کردن کار در حوزه ترویج کشت گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: هر جا از توان خود مردم برای کمک به آنها بهره گرفته ایم موفق تر ظاهر شده ایم و به نظر می رسد در این حوزه نیز می توان روی کمک مردم به خوبی حساب کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر این که در دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی باید هر چه زودتر به مرحله تولید محصول دانش بنیان برسیم، ادامه داد: ان شاءالله با افتتاح سوله فرآوری در مردادماه شاهد این رخداد باشیم.