تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با دانشگاه لیسبون پرتغال امضا شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی؛ طی نشستی ۹ خردادماه تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه و دانشکده معماری دانشگاه لیسبون پرتغال با حضور معاونان پژوهشی و آموزشی، رییس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری و مدیر گروه پژوهشی
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰ کد : ۴۴۷۰۶ پژوهشی
در این نشست ایرج فیضی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی بیان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای شبکه سازی و گسترش زمینه‌های همکاری پژوهشگاه منعقد گردیده است.
تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با دانشگاه لیسبون پرتغال امضا شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در ادامه همکاری مشترک با دانشگاه لیسبون در برگزاری سمپوزیوم «بازآفرینی شهری و تحلیل فضایی» که در اسفند ماه 1398 برگزار گردید، عملیاتی شد.

هدف از این تفاهم‌نامه شبکه‌سازی، ظرفیت‌سازی برای انجام پژوهش‌های بین‌المللی، انجام برنامه‌های ترویجی (نشست‌ها ، کارگاه‌های آموزشی ...) و همچنین تولید محتوای علمی مشترک است.
همچنین حمید رمضانی مدیر گروه پژوهشی و نماینده اجرایی این پژوهشگاه در این تفاهم نامه بیان کرد: بر اساس ظرفیت‌ها و زمینه‌های پژوهشی و مطالعاتی پژوهشگاه و دانشکده معماری، برنامه‌های پژوهشی و ترویجی متنوعی در دست تهیه است. وی اذعان کرد: با توجه به تجربه موفق همکاری مشترک پیشین، امید آن می روند که این تفاهم‌نامه بستر مهمی برای هم افزایی و اشتراک ظرفیت‌های دو طرف خواهد شد.
به دنبال امضای این تفاهم نامه پیام کارلوس دیاش رییس دانشکده معماری دانشگاه لیسبون و فرانسیسکو سردورا نماینده اجرایی این دانشکده در این تفاهم نامه به رییس این پژوهشگاه تقدیم شد و وی ضمن ابراز خوشحالی از امضای این تفاهم نامه، ابراز امیدواری کرد که بزودی با اجرایی شدن آن، زمینه های بیشتر همکاری و تبادلات علمی بین دو کشور فراهم شود.