پژوهشی - آرشیو

برگزاری وبینارGMP و GLP برای پزشکان، داروسازان، متخصصان زیست شناسی و دانشجویان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، گروه های هدف این وبینارمتخصصان علوم زیستی و علوم پایه پزشکی، زیست فناوری، علوم آزمایشگاهی، پزشکان داروسازان و دانشجویان هستند.

ادامه مطلب
با توجه به راه‌اندازی گروه پژوهشی مطالعات خانواده در دستور کار قرار گرفت؛

اجرای ۱۰ طرح پژوهشی حوزه خانواده در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، نهاد خانواده هم در سطح خرد و هم در سطح کلان جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و این نهاد در سطح خرد، در شکل‌گیری شخصیت و حیات فردی و اجتماعی افراد، بسیار تاثیرگذار است. همچنین در سطح کلان، به عنوان نهادی تعیین‌کننده برای حیات اجتماعی جامعه در تعامل با سایر نهادهای اجتماعی ایفای نقش می‌کند و بدون تردید تحولات جامعه متأثر از این نهاد و تحولات آن است و متقابلاً تحولات جامعه و سایر نهادهای آن (نظیر اقتصاد، سیاست) بر نهاد خانواده تاثیرگذار است.

ادامه مطلب
دمنوش هایی برای ماه رمضان؛

پاکسازی معده با دمنوش گل محمدی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر طیبه شاهی گفت: گـل محمدی با نام علمی Rosa damascena Mill. از خـانواده گل سرخ یا Rosaceace و از جــنس Rosa بوده و حاوی ویتامین های A, B۳, C, D وE می باشد.

ادامه مطلب
خدمات مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران؛

از تست کرونا در منزل تا ICU خانگی با شماره گیری ۶۴۰۶۴

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، این مجموعه با دنبال کردن سیاست قرنطینه خانگی پس از شیوع کرونا در سال ۹۸، خدمات درمانی اساسی مربوط را ارایه می دهد تا از حضور افراد دارای علائم در جامعه پرهیز شود.

ادامه مطلب

دستیابی به دانش فنی تولید مواد امولسیون شونده های غلیظ

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، پژوهشگران سازمان جهاددانشگاهی تهران موفق به دستیابی به دانش فنی تولید مواد امولسیون شونده های غلیظ (Emulsifiable Concentrate -EC) مصرفی در صنعت کشاورزی شدند.

ادامه مطلب

ایجاد دانش فنی ساخت و تولید صفحات بزرگ کریستالیزاتورهای صنایع فولادریزی در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، مرکز آذرخش سازمان جهاددانشگاهی تهران در راستای اجرای طرح فناورانه تکمیل دانش فنی ساخت و تولید کریستالیزاتورهای صنایع فولاد و ریخته گری، پس از انجام مراحل مختلف طرح از جمله طراحی و نمونه سازی ریخته گری و شکل دهی و ماشین کاری، موفق به تولید اولیه صفحات بزرگ کریستالیزاتور برای صنایع بزرگ فولادریزی گردید. این محصول پس از طی مراحل مختلف تست و کنترل کیفیت و تایید کارفرما برای نصب در صنعت، موفق به نصب در فرآیند تولید اسلب فولاد شد و در قدم اولیه بیست هزار تن تولید اسلب فولادی را محقق نمود و مورد تایید قرار گرفت.

ادامه مطلب

اولین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی، ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح این آزمایشگاه، اظهار کرد: با توجه به کمبودهای موجود در استان از سال ۹۴ استارت ایجاد این آزمایشگاه زده شد، البته به دلیل وجود مشکلات و مسائلی کار راه اندازی آزمایشگاه قدری زمان برد ولی خوشبختانه امروز موفق به افتتاح این آزمایشگاه در استان مرکزی شدیم.

ادامه مطلب
رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تشریح کرد:

رفع تشنگی با مصرف گیاه خرفه در ماه مبارک رمضان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر رضا غفارزادگان رییس این پژوهشکده ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای کلیه مسلمانان در این ماه پرفضیلت، عنوان کرد: خرفه به عنوان غذای برتر آینده معرفی مـی شـود، چـرا کـه دارای بسیاری از ترکیبات مغذی و غنی از آنتی اکسیدان و اسید های چرب می باشد.

ادامه مطلب

صدور مجوز تاسیس مرکز بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی اردبیل

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر و با اشاره به این‌که راه‌اندازی این مرکز جزء اهداف و برنامه‌های واحد اردبیل در برنامه ششم توسعه است، گفت: ایجاد و توسعه فناوری‌های نوین در راستای بهبود چرخه تولید تا مصرف محصول از مهمترین اهداف ایجاد این مرکز است.

ادامه مطلب

رشد ۲/۴ برابری نمونه گیری بانک خون بند ناف رویان ساوه در سال ۹۹

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، حسین رفیعی مسوول دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان ساوه با اشاره به رشد ۲/۴ برابری نمونه گیری بانک خون این شهرستان، افزود: با برنامه ریزی انجام شده و در صورتی که روند رشد فعالیت دفتر نمایندگی ساوه ادامه داشته باشد در پایان سال جاری تعداد نمونه های دفتر نمایندگی این شهرستان رشد قابل توجهی خواهد داشت.

ادامه مطلب
بازدید نماینده مردم اراک در مجلس از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی مطرح شد

بازدید نماینده مردم اراک در مجلس از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی مطرح شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، در این بازدید که با همراهی دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی صورت گرفت، دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و هیات همراه از بخش های مختلف مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی شامل پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز مبدل‌ها و منابع تغذیه و مرکز فشار قوی واحد علم صنعت، نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز و مرکز بیو فارم پژوهشگاه ابن سینا، مرکز ماشین های الکتریکی خواجه نصیر و... بازدید و در جریان آخرین دستاوردهای نوآورانه جهاددانشگاهی در بخش های مختلف کشاورزی، دامی و صنعتی قرار گرفتند.

ادامه مطلب

خاک شیر، گیاهی مفید برای روزه‌داران در ماه مبارک رمضان

خاکشیر گیاهی است علفی یک‌ساله یا دو ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر نیز می‌رسد، قسمت پایین گیاه کرک‌دار و بالای آن بدون کرک است. تخم این گیاه که همان خاکشیر است، ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد: قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری قرمز تیره. دانه‌های خاک شیر حاوی مقادیر زیاد و متنوعی از اسیدهای چرب مفید برای بدن و همچنین منبع غنی از پتاسیم، آهن، سدیم و کلسیم می‌باشند.

ادامه مطلب
توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی انجام می‌شود؛

اجرای طرح پژوهشی پیمایش ملی «جرم و بزه دیده‌گی»

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، پیمایش ملی جرم و بزه دیده‌گی بر اساس پیشنهاد پژوهشگاه به سازمان امور اجتماعی کشور و تصویب و تامین اعتبار آن توسط سازمان مذکور، آغاز شده است. اجرای این پیمایش‌ها در کشورهای توسعه یافته حدود نیم قرن سابقه دارد.

ادامه مطلب

با عنوان کمپ شنبه های IP؛ نشست آموزشی مالکیت فکری در پارک علم و فناوری البرز برگزار می شود

نشست آموزشی مالکیت فکری در پارک علم و فناوری البرز از سلسله نشست های با عنوان با عنوان کمپ شنبه های IP با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری البرز برگزار می شود.

ادامه مطلب

دریافت موافقت اصولی تشکیل گروه پژوهشی مطالعات خانواده در پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، این گروه پژوهشی با توجه به اهمیت و جایگاه نهاد خانواده، توانمندی‌های تخصصی پژوهشگاه و پیشبرد برنامه‌های آتی پژوهشگاه برای انجام مطالعات ابعاد خانواده و پژوهش‌های مرتبط با آن، آغاز به کار کرد. از زمینه‌‌های فعالیت تخصصی این گروه می توان به محورهایی از جمله نگرش به ابعاد مختلف خانوادگی (اعم از ازدواج، طلاق، نگرش‌های جنسیتی، اعتماد خانوادگی و...)، رفتار در خانواده (اعم از خشونت‌ها، تعارضات، نظام تصمیم‌گیری، روابط و مناسبات نسلی، فرزندآوری، فرزند پروری و...) و تغییرات خانواده در ایران اشاره کرد.

ادامه مطلب
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی خبرداد:

افتتاح اولین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: اولین آزمایشگاه ژنتیک استان توسط پروفسور منصور حیدری استاد دانشگاه تهران زیر نظر جهاددانشگاهی استان افتتاح می شود.

ادامه مطلب
توسط شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی انجام شد؛

طراحی و ساخت پرینترهای سه بعدی در ابعاد خانگی و صنعتی

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، مهندس منصور رحمانیان مدیرعامل شرکت رادیس پندار پایا مستقر با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز کشور و مقابله با تحریم های ظالمانه موفق شدیم، پرینتر های سه بعدی در ابعاد خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی را طراحی نموده و بسازیم.

ادامه مطلب
توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران؛

وبینار «اهمیت حفاظت و بکارگیری ذخایر ژنتیکی و زیستی به عنوان ثروت ملی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی؛ در این وبینار ابتدا دکتر رضا آذربایجانی معاون علمی و فنی مرکز به اهمیت و نقش ذخایر ژنتیکی و زیستی در امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی، تنوع زیستی و ژنتیکی و اهمیت آنها در بقای انسان وضعیت تنوع ژنتیکی کشور پرداخت.

ادامه مطلب