پژوهشی - آرشیو

زعفران تقلبی چه ویژگی هایی دارد؟

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: امروزه روش‌های تجربی و آزمایشگاهی زیادی برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی وجود دارد که برخی معیارها از جمله رنگ و بوی خاص زعفران و ترکیبات آن به این شناسایی کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
آغاز پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان پژوهشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور
با حضور دکتر طیبی؛

آغاز پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان پژوهشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان پژوهشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سراسر کشور با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری این نهاد، مدیران گروه دفاتر تخصصی معاونت پژوهش و فناوری و حضور مجازی معاونان پژوهشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی امروز(۲۹ بهمن)در سالن جلسات دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

ادامه مطلب
با مشارکت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛

اولین همایش ملی چالش های فرآروی زنجیره ارزش گیاهان دارویی و معطر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، اختتامیه همایش ملی چالش های فرآروی زنجیره ارزش گیاهان دارویی و معطر ۲۶ بهمن با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران و موسسه آموزش عالی آفاق و مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و استان با ارایه مقالات منتخب به صورت وبیناری برگزار شد.

ادامه مطلب
توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان انجام شد:

طراحی نظام مدیریت راهبردی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، مدیر مرکز خدمات تخصصی مهندسی توسعه‌ی بهره‌وری و سیستم‌های این واحد، گفت: این نظام، از چهار زیر نظام برای دریافت اطلاعات حاصل از امور جاری، تولید اهداف و چشم‌انداز بهینه و پیش بینی آینده، تدوین راهبردها از منابع زایش راهبرد و انتخاب بین اهداف و راهبردهای تولید شده، بهره می‌برد.

ادامه مطلب
فروش بذرهای هیبریدی تولید شده مطابق با قوانین جهاددانشگاهی
در بازدید رییس جهاددانشگاهی از پروژه فناورانه تولید بذر هیبریدی تاکید شد:

فروش بذرهای هیبریدی تولید شده مطابق با قوانین جهاددانشگاهی

دکتر طیبی در بازدید از پروژه فناورانه تولید بذر هیبریدی ضمن اشاره به اهمیت اجرایی این طرح در امنیت غذایی، برآورده ساختن نیازهای کشور در شرایط تحریم و لزوم حرکت به سمت خودکفایی در این زمینه، بر اجرایی نمودن فازهای بعدی این پروژه و فروش بذرهای هیبریدی تولید شده مطابق با قوانین جهاددانشگاهی تاکید کرد.

ادامه مطلب
توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی؛

دوره آموزشی راه اندازی استارت آپ و تبدیل ایده خلاقانه به کسب و کار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، دوره آموزشی راه اندازی استارت اپ و تبدیل ایده خلاقانه به کسب و کار به صورت آنلاین با حضور علاقمندان راه اندازه کسب و کار نوآورانه توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی برگزار شد.

ادامه مطلب
به همت مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی؛

بیسکوییت فراسودمند عناب تولید شد

عضو گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: یکی از طرح‌های اجرا شده در این مجتمع، طرح تولید بیسکوییت فراسودمند عناب است که این طرح از سال ۱۳۹۸ استارت خورد و پس از اتمام مطالعات اولیه تولید آزمایشی این محصول در اواسط سال ۱۳۹۸ شروع شد.

ادامه مطلب
بر اساس طرح پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی تهران؛

دستگاه‌های اجرایی ملزم به استقرار مدیریت دانش شدند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاددانشگاهی تهران با همکاری سازمان اداری و استخدامی طرح پژوهشی «طراحی مدل و تدوین دستورالعمل مدیریت دانش دستگاه‌های اجرایی» را اجرا کرد که نتیجه آن تدوین «دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی» شد.

ادامه مطلب
بومی‌سازی تولید صدا خفه کن داخلی خطوط تقلیل فشار گاز توسط محققان جهاددانشگاهی/ صرفه‌جویی ارزی در کنار توان رقابت با محصولات خارجی
محقق برگزیده جهاددانشگاهی در جشنواره بین‌المللی خوارزمی تشریح کرد:

بومی‌سازی تولید صدا خفه کن داخلی خطوط تقلیل فشار گاز توسط محققان جهاددانشگاهی/ صرفه‌جویی ارزی در کنار توان رقابت با محصولات خارجی

محقق برگزیده جهاددانشگاهی در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با طرح «بومی‌سازی تولید صدا خفه کن داخلی خطوط تقلیل فشار گاز» که منجر به کاهش صداهای ناهنجار مجاری شبکه انتقال گاز و ایستگاه‌های کاهش فشار می‌شود، ضمن صرفه‌جویی ارزی، گامی در جهت حل مشکلات پزشکی ناشی از آلودگی صوتی همچون کم شنوایی، آرتروز و مشکلات عصبی برخی از کارکنان شرکت گاز برداشت.

ادامه مطلب
در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر انجام شد؛

رونمایی از بانک اطلاعات گیاهی و دایره المعارف گیاهان دارویی ایران در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مراسم رونمایی از بانک اطلاعات گیاهی و دایره المعارف گیاهان دارویی ایران، ۲۱ بهمن ماه از طریق ارتباط مجازی با حضور جمعی از مدیران و اعضا هیات علمی این پژوهشکده در محل پژوهشکده گیاهان دارویی این نهاد برگزار شد.

ادامه مطلب

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی و فرهنگستان هنر

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، این تفاهم نامه شنبه ۱۸ بهمن ماه در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و با هدف حرکت در مسیر تدوین دوره های تخصصی هنری برای ارتقای سطح هنر در کشور، دانش افزایی و مهارت افزایی هنرمندان و هنر دوستان و نیز تقویت حوزه اقتصاد هنر، حقوق هنر و کمک به توسعه هنر در کشور، مطالعه، پژوهش و تولید محتواهای روزآمد منعقد گردید.

ادامه مطلب
توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی انجام شد؛

اجرای طرح پژوهشی پیمایش ملی ارزیابی شکاف دیجیتالی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی؛ پروژه «مشاوره و اجرای پیمایش ملی ارزیابی شکاف دیجیتالی با تمرکز بر بانوان» پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و در راستای اجرای پژوهش «تدوین نقشه ملی و بسته سیاستی اولویت‌های بخش ICT برای توانمندسازی زنان» توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به انجام رسید.

ادامه مطلب
به همت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران،

اولین سمپوزیوم «سبک زندگی سالم و سلامت الکترونیک» برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاد‌دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر منیژه سلیمانی فر دبیر علمی اولین سمپوزیوم «سبک زندگی سالم و سلامت الکترونیک» از برگزاری این نشست علمی به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در ۳۰ بهمن ماه خبر داد و گفت: هدف از این سمپوزیوم آگاه‌سازی متخصصان و سیاستگذاران سلامت از کاربردهای فن آوری‌های نوین در جهت ارتقا سبک زندگی است.

ادامه مطلب
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد:

پنج انگشت؛ گیاهی برای سلامتی زنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه قرن‌های متمادی گیاه پنج انگشت در درمان بیماری‌های زنانه کاربرد داشت، گفت: تحقیقات، احتمال اثر این گیاه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها که همراه با اختلال در فعالیت سیستم‌های دوپامینی در بدن ایجاد می‌شوند را مطرح می‌کند.

ادامه مطلب
توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛

کنفرانس علمی«کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای تنفسی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر رضا حاجی آقایی، معاون آموزش و پژوهش و عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
سرپرست پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف:

با تکیه‌بر تجربه حاصل‌شده، فناوری غیرقابل‌تسخیر وجود ندارد/ آماده ورود به تمام عرصه‌های فناوری هستیم

دکتر طباطبایی سرپرست پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف تأکید کرد: با خودباوری که در پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاددانشگاهی و سایر مجموعه‌های مشابه در کشور به وجود آمده است، هیچ فناوری غیرقابل‌تسخیر نیست و آماده ورود به تمام عرصه‌های فناوری هستیم. باید بدانیم که این توانایی و خودباوری در سایه خون شهدا حاصل‌شده است.

ادامه مطلب
کارشناس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تشریح کرد:

درمان یبوست با گیاه فلوس؛ رفع درد مفاصل و نقرس

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، فلوس در بعضی از نواحی ایران به نام خرنوب هندی و خیارشنبر نیز معروف است .فلوس گیاهی است خودرو که اکثرا در نقاط گرم دنیا، از جمله هندوستان ، مصر، برزیل و جنوب شرقی ایران می روید.

ادامه مطلب
به صدا درآمدن زنگ خطر سرطان/ضرورت اولویت‌بندی سرطان‌ها
رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی تاکید کرد:

به صدا درآمدن زنگ خطر سرطان/ضرورت اولویت‌بندی سرطان‌ها

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان) گفت: در مسیر پیشگیری از بیماری، مسیر اصلی و نخست موضوع اصلاح سبک زندگی مردم از طریق آموزش صحیح است. در این زمینه، بخشی از وظیفه آموزش بر دوش رسانه‌ها است. وظیفه رسانه ارتقاء دانش، نگرش و عملکرد مردم در حوزه‌های مورد نیاز است. نیاز به رسانه‌های تخصصی در برخی از موضوعات مهم داریم که دید کامل و دقیقی به موضوع داشته بتوانند حرکت و موجی را در کشور ایجاد کنند.

ادامه مطلب