پژوهشی - آرشیو

آمادگی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی برای راهبری طرح های فناورانه حوزه گیاهان دارویی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال جاری در برنامه مسیر توسعه رادیو فرهنگ ، با حضور دکتر رضا غفارزادگان، رئیس این پژوهشکده، دکتر محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور و محمدرضا دشتی اردکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات عملکرد توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
به همت جهاددانشگاهی سمنان انجام شد؛

راه اندازی ایستگاه مطالعاتی اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در قطب دامپروری مهدیشهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: یکی از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان در سالجاری ایجاد مرکز به نژاد دامی در شهرستان مهدیشهر است، که در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حال راه اندازی است.

ادامه مطلب
خط تولید نشاسته صنعتی جهاددانشگاهی در اردبیل افتتاح شد
با حضور مسوولان؛

خط تولید نشاسته صنعتی جهاددانشگاهی در اردبیل افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی، مهندس بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، دکتر قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استان اردبیل، خط تولید نشاسته صنعتی جهاددانشگاهی استان اردبیل افتتاح شد.

ادامه مطلب

اخذ مجوز تأسیس و راه اندازی مرکز «آموزش و اختلالات یادگیری» در جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمد طالبی مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر، اظهارکرد: مرکز آموزش و توانبخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری خورشید مجوز فعالیت خود را از سوی شورای نظارت مدارس و مراکز غیردولتی استان دریافت کرد.

ادامه مطلب

سلسله کنفرانس علمی«فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات خلقی»برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در وبینار «فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات خلقی»که با سخنرانی دکتر علی رزمی، عضو هیات علمی این پژوهشکده، برگزار شد، به فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات خلقی پرداخته شد.

ادامه مطلب
در نمایشگاه نفت اهواز انجام شد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و شرکت پادیاب تجهیز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، تفاهم همکاری بین شرکت پادیاب تجهیز به عنوان خریدار و سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان سازنده ۲۰ بهمن ماه امضا شد.

ادامه مطلب
دستاوردی دیگر از پژوهشگران پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان؛

تولید دارویی نو ترکیب برای تقویت سیستم ایمنی دام

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، زهرا سیمایی یکی از پژوهشگران پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان گفت: داروی نو ظهور با کاهش یا جایگزینی در مصرف آنتی بیوتیک ها باعث تاخیر در بروز مقاومت های آنتی بیوتیک ها در حیوانات می شود.داروی درمانگر گاما از جمله داروهای نوظهور و تولیدی این مجموعه است؛ این دارو بر پایه آنتی‌ بادی است و برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به گوساله ها و بره ها در دوران پر استرس یا درگیری با اسهال توصیه می شود.

ادامه مطلب
وضعیت مشارکت پژوهشگران جهاددانشگاهی در انتشار مدارک علمی بین‌المللی/ روند افزایشی در ۲۳ سال گذشته
مرکز اطاعات علمی جهاددانشگاهی در نمایه‌ بین‌المللی اسکوپوس بررسی کرد؛

وضعیت مشارکت پژوهشگران جهاددانشگاهی در انتشار مدارک علمی بین‌المللی/ روند افزایشی در ۲۳ سال گذشته

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مرکز اطاعات علمی این نهاد(SID) در بهمن ماه ۱۴۰۰ در گزارشی به بررسی و تجزیه و تحلیل مدارک علمی جهاددانشگاهی در نمایه‌ بین‌المللی اسکوپوس (Scopus ) پرداخت که نتایج آن نشان می‌دهد از سال ۱۹۹۹ تاکنون همواره میزان انتشار مدارک علمی و استناددهی به مقالات پژوهشگران جهاددانشگاهی روند افزایشی داشته است.

ادامه مطلب

افتتاح آزمایشگاه تخصصی تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مرکز قائنات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، این مرکز با ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار که بخشی از محل اعتبارات جهاددانشگاهی و بخشی از اعتبارات سفر معاون ریاست جمهور و خیران تامین شده، به بهره برداری رسید.

ادامه مطلب
جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت‌ها در کشور است
استاندار خوزستان:

جهاددانشگاهی نشانگر وجود ظرفیت‌ها در کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر صادق خلیلیان در نشست با دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی که ۲۰ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نشان دهنده ظرفیت هایی است که در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل بهره مند شویم.

ادامه مطلب
عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی بیان کرد:

گل برفی گیاهی برای کمک به آلزایمر

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، گل برفی Galanthus nivalis L یا زنگوله برفی گیاه علفی است که متعلق به خانواده Amaryllidaceae است. ۲۱ گونه از گل برفی وجود دارد که از اروپا و آسیای میانه نشات گرفته اند و به این دلیل اینکه گل های آن در اواخر زمستان سر باز می کنند، Snowdrops نیز نامیده میشود.

ادامه مطلب
گسترش همکاری‌های شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی/ رونمایی از مته دندانه‌ای ساخت پژوهشگران این نهاد
در سفر رییس جهاددانشگاهی به خوزستان انجام گرفت؛

گسترش همکاری‌های شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی/ رونمایی از مته دندانه‌ای ساخت پژوهشگران این نهاد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر حمیدرضا طیبی امروز (۲۰ بهمن ماه) در سفر به خوزستان در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن تقدیر از میزبانی و همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی کشور و کلیه واحدهای آن در این شرایط حساس، تلاش می‌کنند با تمام توان به کمک صنعت از جمله صنعت راهبردی حفاری کشور بیاید.

ادامه مطلب
به همت متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف انجام می شود؛

طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی شریف، ۱۹ بهمن ماه، مصادف با هشتمین روز از دهه مبارک فجر چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، قرارداد طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم (HOT PROFILE MEASUREMENT) در کارگاه نورد ۵۰۰ شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، بین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و ستاد توسعه فناوری فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت منعقد شد..

ادامه مطلب
اهمیت بالای حرکت جهاددانشگاهی در تامین به موقع نیاز راهبردی کشور در دوران کرونا
در بازدید معاونان علمی و اقتصادی رییس جمهور از دستاورد جهاددانشگاهی تاکید شد:

اهمیت بالای حرکت جهاددانشگاهی در تامین به موقع نیاز راهبردی کشور در دوران کرونا

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی که در جریان بازدید دکتر ستاری معاون علمی رئیس جمهور، دکتر رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، دکتر قانعی، رییس ستاد توسعه زیست فناوری و هیات همراه از کارخانه نوآوری بایوتکس با یادآوری دشواری های نفسگیر نخستین روزهای پاندمی کووید ۱۹ و محدودیت ها و مضیقه شدید کشور در دسترسی به کیت های تشخیصی و حتی اقلام ساده پیشگیری از کرونا اظهار کرد: در آغاز پاندمی کرونا سازمان بهداشت جهانی تعداد بسیار معدودی کیت تشخیص کووید ۱۹ را در اختیار ایران قرار داده بود و شرایط به گونه ای بود که حتی در قبال پرداخت هزینه های بسیار گزاف هم حاضر به تحویل کیت های تشخیصی و حتی ماسک به ایران نبودند. در آن مقطع بود که در حرکتی جهادی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، نخستین کیت تشخیص کووید ۱۹ را در قالب یک شرکت دانش بنیان در کشور تولید کرده و با کسب مجوزهای لازم به سرعت تولید انبوه آن را آغاز کردیم.

ادامه مطلب
دستاوردی دیگر از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی؛

تولید پوست های دو لایه و داروی ریکالرسل محقق شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمد رضا لک پور مدیر اداره برنامه ریزی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از پژوهشگاه های برتر و نوآور جهاد ددانشگاهی توانسته است محصولات فناورانه زیادی در زمینه شبیه سازی، ناباروری، سلول های بنیادی و سلول درمانی ارایه دهد.

ادامه مطلب
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خوزستان:

با تغذیه مؤثر در پیشگیری و کنترل سرطان آشنا شوید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، معصومه تهرانی عضو هیات علمی گروه پژوهشی آموزش سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار کرد: سرطان تقسیم غیرطبیعی سلول‌های بدن است و انواع مختلفی دارد. عامل سرطان‌زا می‌تواند یک عامل شیمیایی، ویروسی و یا فیزیکی باشد که باعث القای سرطان می‌شود.

ادامه مطلب
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی بیان کرد:

کمک جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای درمان ناباروری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی و مسوول آزمایشگاه جنین شناسی و آندرولوژی مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی استان با تشریح خدمات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی و هزینه مراجعان، گفت: بیش از ۹۰ درصد وسایل مصرفی و تجهیزات پزشکی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان وارداتی و دارای برندهای اروپایی است که با صعود نرخ ارز هزینه درمان افزایش یافته و تاثیر مستقیمی بر روی قدرت مانور مراکز درمان ناباروری می گذارد.

ادامه مطلب
رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خبر داد:

تکثیر گیاه استراتژیک عناب با استفاده از تکنیک کشت بافت در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ، دکتر رضا غفارزادگان، رئیس این پژوهشکده عنوان کرد: عناب در اکثر استانهای کشور به صورت پراکنده در حال کشت است اما در استانهای خراسان جنوبی، اصفهان، گلستان، مازندران، فارس، یزد، همدان و قزوین از وسعت بیشتری برخوردار است.همچنین این گیاه از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و تولید محصول در زمکینهای کم آب ، شور و سبک را دارا می باشد.

ادامه مطلب

دوره های پودمانی در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهاددانشگاهی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی،بدنبال اخذ مجوز از دانشگاه علمی و کاربردی،مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با هدف توسعه آموزش های دانشگاهی ۸ تک پودمان دانشگاه علمی و کاربردی را برگزار می کند.

ادامه مطلب