پژوهشی - آرشیو

جهاددانشگاهی و سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق با یکدیگر همکاری می‌کنند
با انعقاد تفاهم‌نامه؛

جهاددانشگاهی و سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق با یکدیگر همکاری می‌کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق بین دکتر محمود کمانی معاون وزیر و رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، امروز (۳۱ اردیبهشت) منعقد شد.

ادامه مطلب
صعود ۸۵ پله‌ای جایگاه جهاددانشگاهی در رتبه‌بندی اس‌آی‌آر
مرکز اطلاعات علمی SID بررسی کرد؛

صعود ۸۵ پله‌ای جایگاه جهاددانشگاهی در رتبه‌بندی اس‌آی‌آر

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی SID، جهاددانشگاهی به عنوان تنها مؤسسه غیرانتفاعی ایران که در رتبه‌بندی اس‌آی‌آر ۲۰۲۲ حضور دارد با رتبه جهانی ۶۱۰ نسبت به سال قبل ۸۵ پله صعود کرده است. همچنین جهاددانشگاهی در رتبه کشوری هم دو رتبه صعود داشته و در رتبه سیزدهم کشور بالاتر از دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفته است. بهترین عملکرد جهاددانشگاهی در این رتبه‌بندی در بعد اجتماعی است؛ بعد اجتماعی شامل آلتمتریکس، پیوندهای دریافتی دامنه و اندازه وب است.

ادامه مطلب
توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی؛

فراخوان شرکت در دوره تربیت «مشاور روان شناسی سرطان» اعلام شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دوره تربیت مشاور روان شناسی سرطان به منظور کمک به توسعه خدمات تخصصی روان شناسی به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده های آنها به همت این پژوهشکده از ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۳۱ خردادماه سال جاری برگزار می شود.

ادامه مطلب
طی نشستی مشترک کلید خورد؛

اجرای نخستین پروژه مشترک سلول درمانی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پیرو بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی و علاقمندی طرفین به توسعه همکاری های فناورانه، امروز نشستی رسمی با حضور دکتر حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی درجهت راه اندازی اولین پروژه مشترک سلول درمانی در خصوص بیماری های خود ایمنی و سایر بیماری های قابل درمان با استفاده از سلول های بنیادی برگزار شد که اجرای آن گامی بلند در جهت ارایه پیشرفته ترین روشهای نوین فناورانه در زمینه درمان این بیماران محسوب می شود.

ادامه مطلب
دیدار رییس جهاددانشگاهی با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری
در سفر به اهواز انجام شد؛

دیدار رییس جهاددانشگاهی با نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس فقید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی یکشنبه ۲۸ فروردین ماه در سفر به اهواز با آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات امنای موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان دیدار کرد.

ادامه مطلب
جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت/ ورود این نهاد برای ساخت دکل‌های دریایی
وزیر نفت در نشست مشترک با رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد:

جهاددانشگاهی در اولویت تامین تجهیزات صنعت نفت/ ورود این نهاد برای ساخت دکل‌های دریایی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در سالی که از جانب رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نام‌گذاری شده است، نشست مشترک مهندس جواد اوجی وزیر نفت و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و معاونان و مدیران ارشد این دو مجموعه باهدف بررسی آخرین وضعیت قراردادهای طرفین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در پروژه‌های دانش‌بنیان صنعت نفت (۲۷ فروردین‌ماه) در دفتر وزیر نفت برگزار شد.

ادامه مطلب

بازدید رییس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، بازدیدکنندگان در این برنامه که سه شنبه ۲۳ فروردین ماه انجام شد، ظرفیت‌های درمانگاه عمومی، درمانگاه تخصصی زنان و مجموعه تخصصی ناباروری را مورد ارزیابی قرار دادند.

ادامه مطلب

دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ توسط جهاددانشگاهی شهیدبهشتی و پژوهشکده علوم پایه کاربردی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی شهیدبهشتی، در مراسمی با حضور دکتر لطفی‌کیا مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی جهاددانشگاهی، دکتر خدایی رییس جهاد دانشگاهی واحد شهیدبهشتی، مهندس ملابخشی مدیر برنامه ریزی و مجری استقرار استاندارد و دکتر قریشی نماینده رسمی شرکت اعطا کننده گواهینامه ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ این گواهینامه به واحد شهیدبهشتی و پژوهشکده علوم پایه کاربردی اعطا شد.

ادامه مطلب

بررسی طرح «استخراج و فرآوری اسانس، عصاره و مواد موثره سیر» در همدان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، طی جلسه مشترکی که روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه با حضور فرماندار شهرستان همدان، رییس جهاددانشگاهی استان و معاون پژوهشی این مجموعه برگزار شد، طرح فناورانه جهاددانشگاهی با عنوان "استخراج و فرآوری اسانس، عصاره و مواد موثره سیر" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
لزوم تدوین استراتژی توسعه صنعتی/ تنها مشکل کشور اراده، برنامه و راهکار برای رسیدن به هدف است
رییس جهاددانشگاهی در نشست هم اندیشی ارتقاء تولید دانش بنیان در شرکت‌های بزرگ:

لزوم تدوین استراتژی توسعه صنعتی/ تنها مشکل کشور اراده، برنامه و راهکار برای رسیدن به هدف است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در این نشست هم‌اندیشی که با حضور مدیران و نمایندگان بیش از ۳۰ شرکت بزرگ از صنایع مختلف در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد گفت: از نظر توسعه فناوری تنها مشکل کشور اراده، برنامه و راهکار برای رسیدن به هدف است.

ادامه مطلب
سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

آغاز مطالعات طرح ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد سرپرست جهاددانشگاهی سمنان در جلسه هماهنگی ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر که با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سمنان و برخی مسوولین برگزار شد، گفت: ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری در راستای تکمیل طرح قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر با مدیریت جهاددانشگاهی سمنان ایجاد و مطالعات این طرح نیز آغاز شده است.

ادامه مطلب

راه اندازی بخش شیمی درمانی در مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: همکاری متخصصین مجرب و همچنین تعرفه مناسب و در عین حال به کارگیری فضای مناسب و تجهیزات به روز، از ویژگی‌های مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی نسبت به سایر مراکز دیگر است.

ادامه مطلب
متخصص بیماری‌های عفونی مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

بیماری سرخک همراه با مشکلات تنفسی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حمید قربانی با بیان این مطلب افزود: به دلیل شدت سرایت این ویروس، تمام کودکانی که تاکنون واکسیناسیون آنها تکمیل نشده است، برای تزریق واکسن MMR سرخک، سرخچه و اوریونخود مراجعه کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

ادامه مطلب
مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تشریح کرد؛

علت خواب آلودگی در فصل بهار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: افزایش طول روز و تنظیم نبودن ساعت بیولوژیک بدن در فصل بهار موجب خواب آلودگی در این فصل می شود. در فصل بهار ساعت بیولوژیک یا محیط زیست بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده، نمی‌تواند با طولانی شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به سرعت تحلیل می‌رود، بنابراین برخی افراد به اختلال خواب از نوع پرخوابی مبتلا می‌شوند.

ادامه مطلب
استفاده وزارت جهادکشاورزی از توانمندی‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی/ پرداخت یارانه به دامداران برای خرید جنین‌های ممتاز از این نهاد
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

استفاده وزارت جهادکشاورزی از توانمندی‌های علمی و فناورانه جهاددانشگاهی/ پرداخت یارانه به دامداران برای خرید جنین‌های ممتاز از این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با حضور معاونان و مدیران ارشد این دو مجموعه، سه‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه باهدف معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی و دام‌پروری در محل وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

ادامه مطلب
مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تشریح کرد:

نکات مهم تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: وعدۀ سحری نقش مهمی در جلوگیری از احساس گرسنگی در طول روز دارد،.

ادامه مطلب
سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

ماموریت جهاددانشگاهی سمنان برای تحقق شعال سال با اجرای ۳ طرح فناورانه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد در کارگروه اقتصاد دانش بنیان که در دفتر نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه برگزار شد، گفت: از سال ۹۸ و طبق دستور ویژه و مأموریت مقام معظم رهبری مبنی بر ورود جهاددانشگاهی به فعالیت های فناورانه در جهت رفع نیازهای اساسی کشور و تسهیل شرایط سخت تحریم، ده ها طرح فناورانه در کشور طراحی و اجرا شد.

ادامه مطلب
قطار مترو ملی از مهم‌ترین صحنه‌های حضور جهاددانشگاهی در خودکفایی کشور/ آمادگی این نهاد برای تولید قطارهای پرسرعت بین‌شهری
در بازدید وزیر کشور از قطار مترو ملی تاکید شد؛

قطار مترو ملی از مهم‌ترین صحنه‌های حضور جهاددانشگاهی در خودکفایی کشور/ آمادگی این نهاد برای تولید قطارهای پرسرعت بین‌شهری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در سالی که از جانب مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شده است، سردار احمد وحیدی وزیر کشور با همراهی دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر منوچهر منطقی معاون حمل‌ونقل وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر سیدمجتبی شفیعی سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، روز دوشنبه ( ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) با حضور در شرکت واگن سازی تهران از پروژه فناورانه تولید قطار ملی بازدید کردند و تست سرعت این قطار که سیستم رانش آن به دست مهندسان و فناوران جهادی طراحی و تولید شده است، با حضور آنان انجام گرفت.

ادامه مطلب