معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان مرکزی:

مدیریت جهادی تنها راه برون رفت مشکلات فعلی است/ساختار و تشکیلات اداری در اختیار کار جهادی باشد

مرادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ ما جزء با کار جهادی و انقلابی نمی توانیم کشور را به سامان برسانیم، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی تنها راه برون رفت مشکلات فعلی است. باید ساختار و تشکیلات اداری در اختیار کار جهادی باشند.
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۴ کد : ۴۵۱۳۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مردادی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست هم اندیشی دکتر لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با نخبگان و صاحب نظران استان در عرصه نظام اداری کشور که در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد، در خصوص ساختار و تشکیلات اداری اظهارکرد: در انقلاب اسلامی موضوع مدیریت جهادی بسیار مورد توجه است و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید بسیاری دارند، وقتی قرار است فعالیت جهادی داشته باشیم قطعا زیرساخت هایی از جمله مباحث ساختاری و تشکیلاتی مورد نیاز است.
مدیریت جهادی تنها راه برون رفت مشکلات فعلی است/ساختار و تشکیلات اداری در اختیار کار جهادی باشد

وی تصریح کرد: سیاست کلی نظام اداری از سوی مقام مقام معظم رهبری در سال 1389 ابلاغ شده است و ما باید در این راستا پیش برویم چراکه این سیاست ها، چارچوب و  نقشه راهی برای آیندگان و حرکت مسئولان و مدیران است.

مرادی در ادامه به مسئله موازی کاری سازمان ها به عنوان معضل اصلی اشاره کرد و افزود: سازمان های بسیاری در کشور وجود دارند که در حال موازی کاری به ویژه در بخش فرهنگی می باشند که این امر هزینه زیادی به دولت تحمیل می کند؛ لذا باید تدابیری برای حل این مشکل اندیشه شود. سازمان هایی که دارای ماهیت یکسانی هستند می بایست در هم ادغام شوند تا در اقدامات اجرایی دچار تعارض نشوند.

وی همچنین بر تمرکز زدایی برای سیستم تصمیم گیری اداری تاکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات در استان ها قابل حل می باشد و تفویض اختیار و تصمیم گیری به استان ها و عدم ارجاع به سازمان های بالادستی، فرایند را تسهیل خواهد کرد.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ ما جزء با کار جهادی و انقلابی نمی توانیم کشور را به سامان برسانیم، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی تنها راه برون رفت مشکلات فعلی است. باید ساختار و تشکیلات اداری در اختیار کار جهادی باشند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه ما در کار جهادی باید ساختار متناسب با تشکیلات با کار جهادی و انقلابی در اختیار مدیران قرار دهیم تا بتوانند این ساختار را پشتیبانی کنند، تصریح کرد: سازمان هایی همچون جهاددانشگاهی، جهادکشاورزی، تبلیغات اسلامی و بنیاد مسکن و ... از جمله نهادهای موفقی هستند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کارکرد خاصی تشکیل شدند و لازم است با الگوسازی و تعمیم سازمان های جهادی به مدیران انقلابی، ساختار متناسب اداری را تشکیل دهیم.