پژوهشی - آرشیو

هم افزایی جهاددانشگاهی با سازمان زمین شناسی استان کرمان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کرمان، علی رشیدی مدیر کل اداره زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب خاوری در این دیدار گفت: خوشبخاته جهاددانشگاهی استان کرمان با رویکرد صنعتی و معدنی و همچنین نیروی متخصص، می تواند در راستای کارهای معدنی از جمله اکتشافات و...، کمک بزرگی در استان کرمان باشد.

ادامه مطلب
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خواستار شد؛

تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای فرآوری زرشک در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محسن پویان ۲۳ مهرماه در جشنواره زرشک در روستای هریوند سربیشه با اشاره به خواص زرشک خواستار تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای فراوری این محصول شد و بر ایجاد کارخانه فراوری و تولید مکمل غذایی و دارویی این محصول تأکید و خواستار راه اندازی این مهم شد.

ادامه مطلب
رئیس جهاددانشگاهی هرمزگان خبر داد:

اجرای شش طرح پژوهشی در جهاددانشگاهی هرمزگان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان هرمزگان، محمد دلپسند ضمن اعلام این مطلب، افزود: مسئله پژوهش یک مسئله‌ای ثابت نیست، بلکه بر حسب زمان و نیازها و اولویت ها تغییر می کند و در واقع پژوهش باید به صورت دینامیک برنامه ریزی شود، اصل در پژوهش نظاره گر دقیق بودن و شناخت درست مشکلات و چالش هایی است که باید راهکارهای مختلفی را برای آن یافت.

ادامه مطلب
هم‌زمان با روز جهانی غذا؛

نشست هم‌اندیشی با موضوع «نقش تولید دانش‌بنیان در امنیت غذایی» برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر شادی بلوریان با بیان این مطلب افزود: تأمین "امنیت ملی"، در زمره اصلی ترین اهداف کلان حاکمیت‌های سیاسی در جهان محسوب می شود که دارای ابعاد مختلفی از جمله "امنیت غذایی" است.

ادامه مطلب

راه اندازی مرکز جامع سلامت زنان و خانواده با همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد با اعلام این خبر گفت: در چهارچوب اهداف تعیین شده در سند چشم انداز بیست ساله کشور و قوانین بالادستی و سند ملی توسعه استان سمنان و به منظور تحقق اهداف مشترک آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و همچنین فراهم آوردن زمینه های همکاری برای بهره گیری از توان و استعدادهای موجود برای گسترش اهداف مذکور و همکاری های متقابل تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان منعقد شده است.

ادامه مطلب

پیوستن مرکز خدمات تخصصی آنالیز مواد غذایی و شیمیایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛ دکتر قشلاقی در این خصوص اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده، این مرکز موفق به کسب استانداردهای لازم جهت عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد و از مهر ماه سال جاری آماده خدمات‌رسانی به اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران است.

ادامه مطلب

اولین گواهینامه صلاحیت ارائه خدمات در حوزه پدافند الکترونیکی صادر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف؛ این آزمایشگاه با دریافت گواهینامه یاد شده که به تایید رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، سردار دکتر غلام رضا جلالی رسیده است، صلاحیت ارائه خدمات در حوزه پدافند الکترونیک از سازمان پدافندغیرعامل کشور را کسب کرد.

ادامه مطلب
مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

حدود ۷۵ درصد افراد آلوده به وبا بدون نشانه‌های بالینی مشخص هستند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: اظهار کرد: وبا نوعی بیماری حاد و اسهالی است که به دنبال خوردن آب و غذای آلوده به باکتری ویبریوکلرا ایجاد می‌شود.

ادامه مطلب

فرآورده‌هایی بر پایه زرشک در مجتمع تحقیقات گیاهان‌دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهدی ابراهیمی سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: پاییز فصل برداشت مهم ترین گیاه دارویی ایران است که به صورت انحصاری در خراسان جنوبی تولید می گردد.

ادامه مطلب

همکاری جهاددانشگاهی سمنان و بسیج علمی سپاه استان برای توسعه فعالیت‌های فناورانه در سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد رییس جهاددانشگاهی سمنان گفت: این تفاهم‌نامه با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، عملیاتی نمودن نقشه جامع علمی کشور و به منظور برقراری تعاملی سازنده و ایجاد همکاری‌های مفید دو جانبه بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و جهاددانشگاهی استان سمنان منعقد شده است.

ادامه مطلب

پیوستن مرکز خدمات تخصصی آنالیز مواد غذایی و شیمیایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛ دکتر قشلاقی در این خصوص اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده، این مرکز موفق به کسب استانداردهای لازم جهت عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد و از مهر ماه سال جاری آماده خدمات‌رسانی به اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران است.

ادامه مطلب

گسترش همکاری های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و محیط زیست استان البرز

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، در جلسه و بازدیدی که به منظور توسعه همکارهای استانی جهت حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی و ایجاد بانک ژن از گونه ی گیاهی و حیات وحش جانوری استان، در محل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد، دکتر رضا آذربایجانی، سرپرست این مرکز ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات و همکاریها با سازمان محیط زیست بویژه در سطح استان البرز گفت: حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی از ۱۵ سال قبل به عنوان یک رسالت ملی و وظیفه با دستور مستقیم مقام معظم رهبری به این مرکز و جهاد دانشگاهی سپرده شده است. و به تبع این وظیفه، ماموریتهای قانونی مشخصی نیز در چند سال اخیر به این مرکز محول شده است. لذا استفاده از پتانسیل محیط زیست و بهره مندی از توانمندی های مجموعه ها این نوید را می دهد که بتوانیم از ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور به عنوان یکی از ثروت ملی و ذخیره ارزشمند محافظت نموده و این امانت را به نسل های آینده تحویل دهیم.

ادامه مطلب
چهارمین پویش سراسری سرطان معتمد به همت پژوهشکده سرطان معتمد برگزار می‌شود
با غربالگری و معاینه رایگان بانوان در مناطق مختلف تهران؛

چهارمین پویش سراسری سرطان معتمد به همت پژوهشکده سرطان معتمد برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: سرطان پستان به‌عنوان شایع‌ترین سرطان زنان در ایران و جهان، مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر بانوان در اثر سرطان به شمار می‌رود. متأسفانه به دلایل مختلف، سن ابتلا به این سرطان در ایران، پایین‌تر از متوسط جهانی است و باوجود تلاش‌های صورت گرفته، شیوع این سرطان در کشور با آهنگی نگران‌کننده در حال افزایش است. این در حالی است که در صورت تشخیص زودرس این سرطان در مراحل اولیه، احتمال بهبود و بقای بیمار بسیار بالاست که ضرورت تشخیص و درمان به هنگام این بیماری را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
انجام تحقیقات برروی سم مار‌ها برای کشف خواص ضد سرطان و تولید آنتی بیوتیک‌های جدید
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تاکید کرد؛

انجام تحقیقات برروی سم مار‌ها برای کشف خواص ضد سرطان و تولید آنتی بیوتیک‌های جدید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی؛ زهرمار مایعى است روغنى شکل و بر حسب نوع مار به رنگ سفید تا زرد پررنگ، شفاف یا کدر و اندکى اسیدى است، سم مار مخلوطى از مواد پیچیده پروتئینى با خواص سمى و آنزیمى و مواد غیر پروتئینى است.

ادامه مطلب
دستیابی به دانش تولید فیلتراسیون، دوستدار محیط زیست
دستاوردی دیگر از پژوهشگران جهاددانشگاهی امیرکبیر؛

دستیابی به دانش تولید فیلتراسیون، دوستدار محیط زیست

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، زهرا اسماعیل زاده، کارشناس پژوهش واحد پژوهش جهاددانشگاهی امیرکبیر گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین چالش هایی که کارخانه های تولید سیمان یا فولاد با آن مواجه هستند، آلودگی ها و مشکلات محیط زیستی ناشی از گازهایی است که توسط کارخانه ها تولید و وارد محیط زیست می شود. این مشکل باید از طریق سیستم ها برطرف شود. یکی از این سیستم ها فیلتراسیون است.

ادامه مطلب

دوازدهمین سلسله نشست تخصصی سلامت سالمندی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی؛ دکتر مریم نیک صولت استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص طب سالمندی، با اشاره به مفهوم سالمندی سالم، گفت: هدف از سالمندی سالم، افزودن تعداد سال‌های زندگی نیست، بلکه هدف افزودن زندگی به سال‌های عمر فرد است. در این راستا حفظ استقلال عملکرد فیزیکی سالمند، مهم‌ترین قسمت زندگی آن‌هاست که توصیه می شود، سالمندان در برنامه‌های ورزشی تیمی بجای ورزش های انفرادی شرکت کنند.

ادامه مطلب

ثبت‌نام ۷۰۰ خانواده در خراسان شمالی برای ذخیره‌سازی خون بند ناف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، هما یزدی‌زاده با بیان این که این مرکز با همکاری جهاددانشگاهی در استان راه‌اندازی شد، افزود: ذخیره خون بندناف، تامین سلامت‌ آینده است که می‌تواند هم به نوزاد و هم به خانواده و دیگران کمک کند.

ادامه مطلب