پژوهشی - آرشیو

تشریح اقدامات پژوهشکده‌ی علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

تدوین دستورالعمل غربال‌گری و پایش بیماری ویروس کرونای جدید (کووید ـ ۱۹) در جهاددانشگاهی، تولید مقالات علمی در زمینه‌ی آخرین یافته‌های ویروس کرونا و حضور رسانه‌ای و مشاوره‌ای از جمله مهم‌ترین اقدامات پژوهشکده‌ی علوم بهداشتی جهاددانشگاهی است.

ادامه مطلب
نماینده‌ی مردم شهرستان رودبار در مجلس خواستار شد:

فعالیت گسترده‌ی جهاددانشگاهی در زمینه‌ی زیتون، مواد معدنی و نیروگاه‌ها

منتخب مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی خواستار فعالیت گسترده‌ی جهاددانشگاهی به‌ویژه در زمینه‌ی آموزش‌های کوتاه‌مدت و متناسب با موقعیت جغرافیایی شهرستان رودبار و با محوریت تخصصی فعالیت در بخش‌های زیتون، مواد معدنی و نیروگاه‌ها شد.

ادامه مطلب
از تولید زخم پوش‌های پیشرفته نانویی تا تشخیص زودرس سرطان‌های دستگاه ادراری-تناسلی
در پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی انجام شد؛

از تولید زخم پوش‌های پیشرفته نانویی تا تشخیص زودرس سرطان‌های دستگاه ادراری-تناسلی

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه ابن سینا درباره طرح‌های پژوهشی این پژوهشگاه درباره مقابله با کرونا گفت: طرح پژوهشی تولید کیت تشخیص سرولوژیک، آنتی بادی خنثی کننده درمانی و واکسن پیشگیری کننده ویروس کرونا توسط گروه پژوهشی مهندسی آنتی‌بادی ـ‌آنتی ژن طراحی و پیشنهاد شد که با توجه به شرایط حاد کشور و شیوع سریع عفونت ویروس جدید کرونا و توانمندی پژوهشکده آنتی بادی منوکلونال این پژوهشگاه در تولید انواع آنتی بادی‌های مونو و پلی کلونال و استفاده از آن‌ها در تست‌های آزمایشگاهی، انجام این طرح قابل توجه است.

ادامه مطلب
بسته‌ی کامل همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو امضا شد؛
از بومی‌سازی تولید کاتالیست خودرو تا توسعه‌ی فناوری‌ خودروهای برقی و هیبریدی

بسته‌ی کامل همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو امضا شد؛

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم این تفاهم‌نامه، صبح امروز (۱۰ اردیبهشت) با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو و مسوولان این دو مجموعه در شرکت ایران‌خودرو برگزار شد. گسترش همکاری‌های فناورانه، فنی، تخصصی و اجرایی برای توسعه‌ی حوزه‌های مرتبط با خودرو، موضوع این تفاهم‌نامه است.

ادامه مطلب
آیا ابتلا به ویروس کرونا در دوران بارداری خطرناک است؟

آیا ابتلا به ویروس کرونا در دوران بارداری خطرناک است؟

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ابن‌ سینا، دکتر سارا مختار، جراح و متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ ناباروری و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا درباره پرسش‌های متداول خانم‌های باردار درباره عوارض ابتلا به ویروس کرونا در دوران بارداری گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های باردار این است که آیا ابتلا به کووید-۱۹ می‌تواند باعث سقط جنین شود. اگرچه تاکنون مطالعات گسترده و جامع درباره عوارض این ویروس انجام نشده است، اما با اتکا به شواهد و مطالعات محدود موجود می‌توان گفت که ابتلا به این ویروس خطر سقط جنین را افزایش نمی‌دهد. همچنین، ارتباط مستقیمی بین ابتلا به ویروس کرونا و زایمان زودرس نیز گزارش نشده است.

ادامه مطلب
در نشست مشترک چندجانبه بین جهاددانشگاهی، ایمیدرو و شرکت‌های تولید فولاد مطرح شد؛

آمادگی برای بومی‌سازی ۲ طرح استراتژیک صنعت فولاد با دانش فنی جهاددانشگاهی/ از کسب دانش ریخته‌گری تا ساخت فولاد کرایوژنیک

نشست مشترک چندجانبه بین جهاددانشگاهی، ایمیدرو، وزارت نفت و شرکت‌های تولید فولاد برگزار و در آن بر بومی‌سازی دو طرح مهم فولادی شامل «ماشین ریخته‌گری» و «فولاد کرایوژنیک» در کشور تاکید شد.

ادامه مطلب
آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گسترش تعاملات با جهاددانشگاهی
در نشستی مشترک عنوان شد:

آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گسترش تعاملات با جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک جهاددانشگاهی و شرکت ملی گاز ایران به منظور گسترش همکاری های دو طرف با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، مهندس تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و دکتر فارسی باف مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و تعدادی از مدیران جهاددانشگاهی برگزار شد.

ادامه مطلب