رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی بیان کرد:

کمک جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای درمان ناباروری

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه هزینه دریافتی جهاددانشگاهی در بحث درمان ناباروری نسبت به بخش خصوصی ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر می باشد، اظهارکرد: تعرفه ما تعرفه نیمه دولتی است. علیرغم اینکه هیچگونه کمک مالی از دولت در درمان ناباروری دریافت نمی کنیم و ر
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۶ کد : ۴۱۳۰۱ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی و مسوول آزمایشگاه جنین شناسی و آندرولوژی مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی استان با تشریح خدمات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی و هزینه مراجعان، گفت: بیش از ۹۰ درصد وسایل مصرفی و تجهیزات پزشکی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان وارداتی و دارای برندهای اروپایی است که با صعود نرخ ارز هزینه درمان افزایش یافته و تاثیر مستقیمی بر روی قدرت مانور مراکز درمان ناباروری می گذارد.
کمک جهاددانشگاهی برای رفع نیازهای درمان ناباروری

وی با بیان اینکه هزینه دریافتی جهاددانشگاهی در بحث درمان ناباروری نسبت به بخش خصوصی 40 تا 50 درصد کمتر می باشد، اظهارکرد: تعرفه ما تعرفه نیمه دولتی است. علیرغم اینکه هیچگونه کمک مالی از دولت در درمان ناباروری دریافت نمی کنیم و ردیف بودجه خاصی در این زمینه وجود ندارد وظیفه این مراکز درمانی با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی، مشکلات درمان ناباروری را برای زوجین دوچندان کرده است بسیار حساس به نظر می رسد.

رییس جهاددانشگاهی استان افزود: بسیاری از عمل های ناباروری از جمله واریکوسل، لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی و...هزینه هایی شامل پزشک متخصص، داروهای مختلف از جمله اقداماتی که جزو عمل های زیان ده در جهاددانشگاهی محسوب می شوند و تنها بخشی از انجام این مراحل شامل پانچر(گرفتن تخمک) برای جهاددانشگاهی زیان ده نمی باشد.

رسالت مراکز درمان ناباروری در افزایش نرخ رشد جمعیت

غفاری زاده در ادامه به بحران کاهش جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: امروز رسالت مراکز درمان ناباروری با توجه به کاهش موالید، کمک به شرایط موجود کشور است که کمک بزرگی به مجموعه بهداشت و درمان کشور کرده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد سیکل های درمان ناباروری در کشور در مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی انجام می شود که از نظر کمی کمتر از 10 درصد مراکز درمان ناباروری کشور را شامل می شود، خاطرنشان کرد: هزینه های درمان ناباروری در ایران در بخش های نیمه دولتی و خصوصی بیش از 300 تا 600 دلار است که این رقم در سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا نزدیک به 15 تا 20 هزار دلار می باشد.

رییس جهاددانشگاهی استان درپایان، میانگین بارداری مراجعین مرکز درمان ناباروری را بین 30 الی 40 درصد اعلام کرد و افزود: تمامی مراحل درمان ناباروری از ساده ترین تا پیشرفته ترین مراحل با توجه به وجود دستگاه های پیشرفته و مجهز و بهره مندی از معیارهای جهانی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان انجام می شود  و نیاز به ارجاع زوجین به سایر استان ها نیست.