به همت متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف انجام می شود؛

طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم

به همت متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم در کارگاه نورد ۵۰۰ شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان انجام می شود.
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۴۱۴۱۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی شریف، ۱۹ بهمن ماه، مصادف با هشتمین روز از دهه مبارک فجر چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، قرارداد طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم (HOT PROFILE MEASUREMENT) در کارگاه نورد ۵۰۰ شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، بین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و ستاد توسعه فناوری فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت منعقد شد..
طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم

این قرارداد همزمان با سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در محل هتل المپیک تهران به امضا دکتر علیرضا آخوندی رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان رسید.

vdds سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در این زمینه اظهار کرد: اجرای قرارداد طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم در کارگاه نورد 500 شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، یک میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشورمان به همراه دارد.

دکتر آخوندی با بیان کارکرد دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم (HOT PROFILE MEASUREMENT) افزود: این دستگاه قادر است پروفایل دو بعدی مقاطع انواع تیرآهن، ریل و ... را در هنگام تولید در خط نورد، در دمای بالای 1000 درجه سانتیگراد به صورت بلادرنگ و غیرتماسی به کمک تکنولوژی ابعادبرداری لیزری، اندازه گیری نماید.

وی گفت: این تکنولوژی، تصمیم گیری در ارتباط با تایید یا عدم تایید کیفیت ساخت مقاطع فولادی تولید شده را مطابق با استانداردهای تعریف شده در حین تولید در خط نورد، امکانپذیر کرده است.

لازم به ذکر است، با طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم (HOT PROFILE MEASUREMENT)، ایران به جمع پنج کشور اول صاحب این تکنولوژی می پیوندد.