به همت جهاددانشگاهی سمنان انجام شد؛

راه اندازی ایستگاه مطالعاتی اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در قطب دامپروری مهدیشهر

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان از راه اندازی ایستگاه مطالعاتی ایستگاه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در شهرستان مهدیشهر به عنوان قطب دامپروری کشور با مدیریت جهاددانشگاهی سمنان خبر داد.
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۹ کد : ۴۱۶۰۹ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: یکی از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان در سالجاری ایجاد مرکز به نژاد دامی در شهرستان مهدیشهر است، که در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حال راه اندازی است.
راه اندازی ایستگاه مطالعاتی اصلاح نژاد گوسفند سنگسری در قطب دامپروری مهدیشهر

وی افزود: ایستگاه مطالعاتی اصلاح نژاد گوسفند سنگسری بر اساس مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری در استان سمنان مبنی بر ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر در جهاددانشگاهی سمنان در حال راه اندازی بوده، و تلاش می کنیم انشاءالله فاز اول این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد.

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان افزود: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان تهیه و ارائه شده است، یک طرح دیگر در حوزه معدنی و به منظور رفع مسائل مربوط به عدم فراوری مواد معدنی است که انشاءالله در این حوزه با فعالیت های خوب و اثر بخش بتوانیم در جهت توسعه استان قدم برداریم.

منصفی راد ادامه داد: علم و دانش این طرح های فناورانه در پژوهشگاه رویان تهران، پژوهشکده ابن سینا و پژوهشکده رویان اصفهان وجود دارد و این مراکز علمی آماده همکاری در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر می باشند.

وی همچنین اظهار داشت: انشاءالله بتوانیم در جهت اجرای موفق طرح های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان، از ظرفیت ها و پتانسیل های بنیاد نخبگان، مراکز رشد و... بهره ببریم.

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان با اشاره به سایر فعالیت های این نهاد اضافه کرد: در حوزه فرهنگی مراکز افکار سنجی، نظر سنجی، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان، برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر، و همچنین برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت با رویکرد اشتغال محور و مهارت محور از جمله سایر فعالیت های جهاددانشگاهی سمنان است.

رییس بنیاد نخبگان استان سمنان نیز در این نشست گفت: از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی که در جهت توسعه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی استان سمنان است حمایت می کنیم.

دکتر رضا کی پور افزود: فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی آبروی نظام و کشور است و در این زمینه دستاوردهای شاخصی داشته است و باید از ظرفیت ها و توانمندی های این نهاد پربار علمی در جهت توسعه استان بهره برد.

وی با اشاره به سبقه نخبه پروری در جهاددانشگاهی گفت: می توانیم با یک رویکرد و ابتکار جدید، جمع نخبگان کشور را در مجموعه بزرگ جهاددانشگاهی داشته باشیم و تمام نخبگان کشور در حوزه های مختلف، ذیل یک نهاد علمی و تخصصی جهاددانشگاهی فعالیت کنند.