دستاوردی دیگر از پژوهشگران پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان؛

تولید دارویی نو ترکیب برای تقویت سیستم ایمنی دام

پژوهشگران پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با بکارگیری فناوری های نوین برای تقویت سیستم ایمنی دام موفق به تولید داروی نو ترکیب درمانگر گاما شدند.
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۳ کد : ۴۱۵۹۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، زهرا سیمایی یکی از پژوهشگران پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان گفت: داروی نو ظهور با کاهش یا جایگزینی در مصرف آنتی بیوتیک ها باعث تاخیر در بروز مقاومت های آنتی بیوتیک ها در حیوانات می شود.داروی درمانگر گاما از جمله داروهای نوظهور و تولیدی این مجموعه است؛ این دارو بر پایه آنتی‌ بادی است و برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به گوساله ها و بره ها در دوران پر استرس یا درگیری با اسهال توصیه می شود.
تولید دارویی نو ترکیب برای تقویت سیستم ایمنی دام

وی افزود: این محصول استراتژی درمان به وسیله درمان اختصاصی " ایمنوگلوبین های موضعی اختصاصی و مایع درمانی خوراکی" و "مایعات جایگزین، الکترولیت ها و تامین مواد غذایی" صورت می گیرد.

پژوهشگر پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان اظهارداشت: پودر الکترولیت خوراکی برای تهیه محلول( او- آر- اس) از دیگر محصولات تولیدی پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان است. این مکمل خوراکی برای درمان یا پیشگیری از بروز اسیدوزیس، عدم تعادل الکترولیتی و در مواقع از دست دادن آب بدن گوساله ها و بره ها مورد استفاده قرار می گیرد. پودر الکترولیت پلاس برای حداکثر جذب در روند مصرف خوراکی طراحی شده است.

زهرا سیمایی بیان کرد: مکمل حمایت کننده رشد اسکلتی- عضلانی MUSCULOSKELETAL SUPPORTER (MSS) از دیگر محصولات این مجموعه است. این مکمل از منابع پروتئینی بسیار زیست فرآهم به همراه عناصر معدنی کلاته و ویتامین های محلول در چربی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: این مکمل برای ترمیم آسیب‌های استخوانی و ضعف عضلانی به دنبال فعالیت ‌های سنگین، بازیابی توان اسکلتی و غضروفی مادیان آبستن و شیرده، رشد و شادابی چشمگیر کره اسب‎ ها، محافظت از بروز واکنش ‌های پراکسیداسیونی، بهبود تشکیل و غنی سازی سیستم عضلانی و اسکلتی و بهبود روند رشد بافت ماهیچه ‌ای کاربرد دارد.

سیمایی گفت: روغن خوراکی لیپیترون( Lipitron) از دیگر محصولات این مجموعه است که برای افزایش شادابی و درخشش پوست و مو، بهبود فرآیندهای تولید مثلی و زایمان آسان، تقویت سیستم تنفس سلولی برای رهایش انرژی مازاد در فعالیت ‌های سنگین ورزشی اسب های مسابقات استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس وی در پایان اظهارداشت: این محصول ترکیبی از اسیدهای چرب غیراشباع امگا۳، امگا۶، امگا۷ و امگا ۹ است که از دانه‌های روغنی با کیفیت به دست آمده و ترکیبات آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال طبیعی به شدت تقویت شده است.