در نشستی مشترک عنوان شد:

آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گسترش تعاملات با جهاددانشگاهی

نشست مشترک جهاددانشگاهی و شرکت ملی گاز ایران به منظور گسترش همکاری های دو طرف ۳ اردیبهشت با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، مهندس تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و دکتر فارسی باف مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۲ کد : ۱۷۵۷۸ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک جهاددانشگاهی و شرکت ملی گاز ایران به منظور گسترش همکاری های دو طرف با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، مهندس تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و دکتر فارسی باف مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و تعدادی از مدیران جهاددانشگاهی برگزار شد.
آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گسترش تعاملات با جهاددانشگاهی

لزوم گسترش همکاری های دو طرف

در ابتدای جلسه دکتر طیبی به معرفی توانمندی های این نهاد در صنعت گاز و اجرای پروژه های موفق در این زمینه از قبیل ساخت تجهیزات، تولید مواد شیمیایی و ... و پروژه های موفق انجام گرفته با صنعت نفت کشور پرداخت و بر لزوم گسترش همکاری های دو طرف تاکید کرد.

وی با تاکید بر انجام فعالیت های فناورانه حرفه ای توسط جهاددانشگاهی عنوان کرد: نیاز است حل مشکل فناورانه روز کشور به نهادهایی مانند جهاددانشگاهی واگذار شود و دانشگاه ها نیز در زمینه نسل آینده فناوری تلاش کنند.

 

معرفی موارد همکاری با جهاددانشگاهی

در ادامه دکتر فارسی باف به معرفی برخی از موارد قابل همکاری با جهاددانشگاهی از قبیل سیلیکاژل H و WS، آلیاژ کرایوژنیک برای mini LNG، الکتروموتورهای دور متغیر، پیک اندازه گیری هوشمند، طراحی و ساخت فلوکامپیوتر، سایلنسر برای صداگیر، کربن فعال از قیرطبیعی و شعله بین و ... اشاره کرد.

 

آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گسترش تعاملات با جهاددانشگاهی

همچنین مهندس تربتی ضمن اعلام آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای گسترش تعاملات با جهاددانشگاهی، عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک زنجیره کامل بومی­سازی فناوری تا تولید محصول را دارا است و می­تواند مواد شیمیایی مورد نیاز، کربن فعال و سیلیکاژل را برای شرکت ملی گاز تامین و شرکت گاز برای تامین نیازهای فناورانه خود از ظرفیت­های جهاددانشگاهی استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر کشور از جمله شرکت ملی گاز به جهاددانشگاهی جهت پیشبرد اهداف و نیازهای خود، نیاز اساسی و مبرم دارد.

مهندس تربتی با تاکید بر این که باید از توان مجموعه جهاددانشگاهی در موضوع انستیتوها استفاده شود، گفت:  وقتی جهاددانشگاهی به عنوان نهاد فناور با زنجیره کامل در کشور مشغول به فعالیت است موضوعات خاص باید به این نهاد واگذار شود و بهتر بود جهاددانشگاهی مسوولیت چند انستیتو در صنعت نفت را داشته باشد.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر در خصوص زمینه های همکاری، اعلام شد که در حوزه های بومی سازی فولادهای کرایوژنیک، طراحی و ساخت الکتروموتورهای دور متغیر، تولید کربن فعال از قیر طبیعی، بومی سازی سیلیکاژل، طراحی و ساخت کارت های فلوکامپیوتر و پیک اندازه گیری هوشمند با توجه به ظرفیت های جهاددانشگاهی در این زمینه ها با انعقاد قراردادهای حرفه ای همکاری مشترک نظام مندی ایجاد شود.