در بازدید رییس جهاددانشگاهی از پروژه فناورانه تولید بذر هیبریدی تاکید شد:

فروش بذرهای هیبریدی تولید شده مطابق با قوانین جهاددانشگاهی

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۹ کد : ۲۸۱۷۰ تاپ خبر پژوهشی
دکتر طیبی در بازدید از پروژه فناورانه تولید بذر هیبریدی ضمن اشاره به اهمیت اجرایی این طرح در امنیت غذایی، برآورده ساختن نیازهای کشور در شرایط تحریم و لزوم حرکت به سمت خودکفایی در این زمینه، بر اجرایی نمودن فازهای بعدی این پروژه و فروش بذرهای هیبریدی تولید شده مطابق با قوانین جهاددانشگاهی تاکید کرد.
فروش بذرهای هیبریدی تولید شده مطابق با قوانین جهاددانشگاهی

به گزارش روابط­ عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی،دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی به همراه دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و مهدی عباسی رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی 26 بهمن ماه   از  پروژه‌ی فناورانه‌ی در حال اجرای «کسب فناوری تولید چهار نوع بذر هیبریدی سبزی و صیفی جات» مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بازدید کرد.

در این بازدید ابتدا دکتر الیاس آریاکیا مسوول پروژه فناورانه تولید بذر هیبرید توضیحات لازم در خصوص مراحل آماده سازی گلخانه، مراحل کشت و همچنین آماده سازی فاز دوم پروژه گزارشی ارایه داد.

در ادامه دکتر طیبی ضمن اشاره به اهمیت اجرای این طرح در امنیت غذایی، برآورده ساختن نیازهای کشور در  شرایط تحریم و لزوم حرکت به سمت خودکفایی در این زمینه، بر اجرایی کردن فازهای بعدی این پروژه و فروش بذرهای هیبریدی تولید شده مطابق با قوانین جهاددانشگاهی تاکید کرد.

همچنین دکتر آذربایجانی سرپرست معاونت علمی و فنی مرکز نیز ضمن بیان ضرورت اخذ مجوزها و ثبت پتنت بذرها و تجاری سازی آن‌ها به تشریح اهمیت تسریع این فرایندها پرداخت.