آرشیو اخبار

متخصص اپیدمیولوژی و لنفوتراپیست جهاددانشگاهی بیان کرد:

​​​​​​​استقلال و انعطاف؛ دلیل حضور موفق جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی

​​​​​​​متخصص اپیدمیولوژی و لنفوتراپیست جهاددانشگاهی، مستقل‌بودن و انعطاف داخلی را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نهاد دانست و اظهار کرد: جهاددانشگاهی همواره سعی کرده تا در جناح‌های سیاسی خاص قرار نگیرد، آموزش و پژوهش را سرلوحه و رسالت کار خود قرار داده و هیچ‌گاه مشکلی با هیچ دولتی نداشته است.

ادامه مطلب
جهاددانشگاهی نماد خودباوری کشور در عرصه‌ی پژوهش و فناوری است/ تشریح افتخارات
معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی: (بخش اول)

جهاددانشگاهی نماد خودباوری کشور در عرصه‌ی پژوهش و فناوری است/ تشریح افتخارات

دکتر پورعابدی بیان کرد: اگر بخواهیم نمونه‌ی داخلی سازمانی موفق در حوزه‌ی پژوهش و فناوری و تجاری‌سازی را که به‌دنبال رفع نیازهای اساسی مردم باشد، عرصه‌هایی که دیگران رغبت یا توان پرداختن به آن‌ها را ندارند، معرفی کنیم، قطعا جهاددانشگاهی خواهد بود. این نهاد پتنت و نماد خودباوری جمهوری اسلامی در حوزه‌ی پژوهش و فناوری است.

ادامه مطلب
نماینده مردم سمنان در مجلس:

برند «رویان» برای فعالیت در سمنان نیازمند حمایت همه جانبه است/ پیگیری نمایندگان استان برای پیشرفت پروژه

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه به اتفاق فرماندار مهدیشهر، رییس جهاددانشگاهی استان و جمعی از مسوولین شهرستان از پروژه رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در این شهرستان بازدید و بر ضرورت حمایت و پشتیبانی همه جانبه از این پروژه تأکید کرد.

ادامه مطلب
در حال ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو هستیم/ موفقیت رویان در ترمیم آسیب‌های کرونا به ریه
رییس جهاددانشگاهی:

در حال ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو هستیم/ موفقیت رویان در ترمیم آسیب‌های کرونا به ریه

​​​​​​​رییس جهاددانشگاهی با بیان این که جهاددانشگاهی در البرز کار بزرگی را در بخش ریلی شروع کرده است، گفت: این کار بسیار بزرگ سیستم رانش واگن‌های مترو است، این واگن‌ها همه از خارج وارد می‌شد و اکنون ما یک پروژه را با معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت مترو در دستور کار داریم تا یک رام قطار هفت واگنه ملی طراحی کنیم.

ادامه مطلب
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان خبر داد:

ذخیره سازی ۱۳۳هزار نمونه در بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، مرتضی ضرابی چهارشنبه ۲۵ تیرماه با بیان این مطلب افزود: در حاضر در بانک خون بند ناف رویان یکصد و ۳۳ هزار نمونه ذخیره شده است که از این میزان یک صد و ۲۸ هزار نمونه در بانک خصوصی و پنج هزار نمونه در بانک عمومی دخیره شده است که بزرگترین ظرفیت ذخیره سازی سلول‌های بنیادی در سطح منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
۱۳ برداشت از سیزده سالگی یک بازدید تاریخی
مرور رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بازدید از پژوهشگاه رویان و نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی

۱۳ برداشت از سیزده سالگی یک بازدید تاریخی

امروز (۲۵ تیرماه ۱۳۹۹) سیزدهمین سالگرد بازدید رهبر انقلاب از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و نمایشگاه دستاوردهای این نهاد و آشنایی نزدیک ایشان با دستاوردهای دانشمندان و محققان جهاددانشگاهی در ۲۵ تیرماه ۱۳۸۶ است.

ادامه مطلب
پوستر چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی رونمایی شد
/۴۰ سال خودباوری با جهاددانشگاهی/

پوستر چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، با نزدیک‌شدن به ۱۶ مرداد سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و پایان چهل‌سالگی این نهاد انقلابی، پوستر چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در اداره کل روابط عمومی این نهاد رونمایی شد.

ادامه مطلب
ساخت دستگاهی برای کنترل رشد تومور مغزی در ایران
با همکاری محققان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

ساخت دستگاهی برای کنترل رشد تومور مغزی در ایران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از ایسنا، علیرضا مجید انصاری مجری این طرح تحقیقاتی با بیان این‌که طراحی این دستگاه با همکاری محققانی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران صورت گرفت، اظهار کرد: ساخت دستگاه کنترل رشد تومور مغزی بر پایه میدان‌های الکتریکی نتیجه تحقیقات و فعالیت‌های چند ساله این تیم است و این دستگاه به عنوان ابزاری برای درمان تومورهای مغزی کاربرد دارد. فناوری ساخت آن نیز متعلق به شرکتی از رژیم اشغالگر قدس بود که به امریکا و شرکت‌های اروپایی خدمات خود را ارایه می‌دهد. البته این دستگاه به بیماران اجاره داده می‎شود.

ادامه مطلب

تشریح اختلالات ناباروری مردان

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ابن‌سینا جهاددانشگاهی، دکتر بهرنگ آبادپور جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ پیوند کلیه، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا به تشریح شاخص‌های اسپرم و ناهنجاری‌های شایع اسپرم پرداخت و گفت: برای تشخیص اختلالات اسپرم به حداقل ۲ آزمایش اسپرموگرام به فاصله ۲ تا ۳ هفته نیاز است و یک آزمایش برای قضاوت درباره وضعیت اسپرم ملاک نیست، زیرا ممکن است برخی عوامل که آثار موقت دارند بر آزمایش اول تاثیر گذاشته باشند. برای انجام آزمایش اسپرم حتما باید حداقل ۲ تا ۵ روز از آخرین انزال گذشته باشد.

ادامه مطلب
بازدید مدیر کل کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مازندران

بازدید مدیر کل کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مازندران

مدیر کل کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی در بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واحد مازندران خواستار افزایش سطح زیر کشت جلبک اسپیرولینا و توسعه مجتمع نیمه صنعتی تولیدی این محصول شد.

ادامه مطلب

راهی برای کاهش پیشرفت نوعی بیماری چشمی در افراد مسن

نتایج تحقیقاتی گروهی از پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و دانشگاه درسدن آلمان گویای آن است که استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی مانند کروکتین می‌تواند اثر استرس اکسیداتیو بر سلول‌های شبکیه را کاهش داده و پیشرفت بیماری تحلیل لکه‌ی زرد را کاهش دهد یا متوقف کند.

ادامه مطلب

طراحی داربستی برای ایجاد مدل‌های قلبی در شرایط آزمایشگاهی

پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوعی داربست طراحی کرده‌اند که می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد مدل‌های قلبی در شرایط آزمایشگاهی و انجام آزمایش‌های دارویی، تولید مدل بیماری‌های قلبی، بررسی‌های تکوینی و تحقیق پیرامون روش‌های طب ترمیمی در بیماری‌های قلبی ایجاد کند.

ادامه مطلب

انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین مجتمع صنعتی اسفراین و سازمان جهاددانشگاهی تهران

تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک بین مجتمع صنعتی اسفراین و سازمان جهاددانشگاهی تهران در خصوص استفاده متقابل و مطلوب از دانش فنی، تجارب، توانایی ها، امکانات علمی و تخصصی و کارگاهی و اعتباری دو طرف امضا شد.

ادامه مطلب
راهکاری برای درمان یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها
نتایج یک پژوهش در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی نشان داد؛

راهکاری برای درمان یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها

نتایج تحقیقات گروهی از محققان نشان داد می‌توان استفاده از سلول‌های کشنده طبیعی القا شده با اینترلوکین ۲ و پروتئین شوک حرارتی ۷۰ را به عنوان درمانی برای گلیوبلاستومامولتی‌فورم که یکی از تهاجمی‌ترین و کشنده‌ترین انواع سرطان‌ها است، پیشنهاد کرد.

ادامه مطلب

همکاری دانشگاه علوم کشاورزی ساری با جهاددانشگاهی مازندران

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی جهاددانشگاهی مازندران آمادگی خود را در معرفی نیروی متخصص و نیز در اختیار قرار دادن ظرفیت و امکانات آزمایشگاهی این دانشگاه به جهاددانشگاهی اعلام کرد.

ادامه مطلب
رییس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان از رشد ۳۳ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی این استان در سه ماهه ابتدای سالجاری خبر داد.

ادامه مطلب
توسط پژوهشکده گیاهان دارویی؛

طرح فرمولاسیون و تولید داروهای طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک‌ها در صنعت طیور اجرا شد

طرح فرمولاسیون و تولید داروهای طبیعی جایگزین آنتی بیوتیک ها در صنعت طیور در پژوهشکده گیاهان دارویی توسط دکتر داراب یزدانی و دکتر فرحناز خلیقی سیگارودی، از اعضای هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، اجرا شد.

ادامه مطلب