رییس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان

۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۵ کد : ۱۹۹۱۵ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی استان سمنان از رشد ۳۳ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی این استان در سه ماهه ابتدای سالجاری خبر داد.
رشد ۳۳ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، حسن رهایی با اعلام این خبر گفت: علی رغم شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره سازی خون بند ناف در سه ماهه اول سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال 33 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت 7 ساله نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی در استان سمنان افزود: این نمایندگی از سال 1392 تا کنون در جهاددانشگاهی استان در حال خدمت رسانی است و تا کنون بالغ بر 2000 مراجعه و بیش از 600 نمونه از استان سمنان ذخیره سازی شده است.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهم‌ترین وظیفه این نمایندگی طلاع رسانی، جمع آوری، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بندناف خانواده‌های متقاضیان است.

وی افزود: ذخیره سازی خون بندناف نوزادان از سال 1384 تا کنون در ایران در حال اجرا است و تا کنون بالغ بر 120 هزار نمونه در کشور ذخیره سازی شده است و بیش از 100 پیوند از طریق این سلول ها برای درمان بیماری های صعب العلاج توسط بانک عمومی و خصوصی رویان انجام شده است.

رهایی اظهار داشت: ارایه مشاوره پزشکی و اطلاع رسانی در خصوص کاربردها و مزایای سلول های بنیادی خون بندناف به مراجعین محترم، برگزاری کلاس های آموزشی پیرامون فواید ذخیره سازی خون بندناف برای مادران باردار و زوجین، برگزاری جلسات توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی از قبیل مصاحبه با رادیو و تلویزیون، روزنامه ها و رسانه ها و پخش بروشورهای آموزشی در تمامی مطب های زنان زایمان و مطب های رادیولوژی از مهم‌ترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

وی همچنین از امکان ارایه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان خبر داد و گفت: کسب عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال های 93، 95 و 97 بیشترین درصد رشد نمونه های فریز شده در سال 96 و بیشترین درصد رشد ثبت قراردادهای اینترنتی در کشور در سال 98 از جمله موفقیت ها و عناوین کسب شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان در سطح کشور است.