آرشیو اخبار

اجرای سه طرح پژوهشی توسط پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی

سرپرست پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: بر اساس توافق صورت گرفته مابین این پژوهشکده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سه طرح پژوهشی توسط این پژوهشکده اجرا می‌شود.

ادامه مطلب

توسط پزشکان و متخصصان پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی انجام شد؛

در راستای برنامه های آموزشی و غربالگری پویش سراسری سرطان پستان، بیش از هزار خدمت تخصصی پزشکی توسط متخصصان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به صورت رایگان به مردم کم برخوردار استان گیلان ارایه شد.

ادامه مطلب

ضرورت آگاهی بانوان از تأثیرات منفی افزایش سن بر باروری

۲۴ تا ۳۰ مهر هفته سلامت بانوان نامگذاری شده است که نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه سلامت بانوان در سلامت خانواده و جامعه است. متأسفانه افزایش سن ازدواج و فرزندآوری از جمله عوامل خطر بروز ناباروری در زنان است و ضروری است که آگاهی‌بخشی لازم در این زمینه انجام شود.

ادامه مطلب

زرشک ظرفیتی برای تولید فرآورده‌های دارویی

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علاوه بر مصارف غذایی این محصول ارزشمند پتانسیل خوبی جهت تولید فراورده‌های دارویی نیز دارد، افزود: تمام اجزای گیاه زرشک از جمله ریشه، ساقه، برگ و سر شاخه‌های این گیاه خاصیت دارویی اثبات شده دارند که حاصل سال‌ها پژوهش و تحقیق دانشمندان و محققان توانمند کشور است.

ادامه مطلب
مدیر عامل ایرانسل تاکید کرد؛

پیشرفت چشمگیر جهاددانشگاهی در زمینه ساخت و بومی‌سازی فناوری های مورد نیاز اپراتورها

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به آمادگی این اپراتور برای توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان داخلی با همکاری جهاددانشگاهی خواجه‌نصیرالدین طوسی از پیشرفت بومی توسعه و تولید فناوری موردنیاز اپراتورها در سال‌های اخیر در کشور تمجید کرد.

ادامه مطلب

بازدید دانشجویان دانشگاه قم از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم

تور بازدید تخصصی از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم ویژه مستعدان و دانشجویان برتر دانشگاه قم با همکاری انجمن علمی فناوری و نوآوری دانشگاه قم و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.

ادامه مطلب

جهاددانشگاهی می‌تواند گروه‌های مختلف فعال در زمینه هوش مصنوعی را کنار هم جمع کند

مدیرکل امنیت فاوا فراجا گفت:جهاددانشگاهی می‌تواند گروه‌های مختلف فعال در زمینه هوش مصنوعی را کنار هم جمع کرده و با ارتباط دادن آنها به همدیگر نتایج بسیار خوب و کاربردی برای رفع مشکلات کشور کسب کند.

ادامه مطلب

تأثیر زعفران بر کنترل دیابت

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مصرف منظم زعفران می‌تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش دهد همچنین براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است ترکیبات موثره زعفران اثرات ضد دیابتی داشته و می‌توانند عوارض دیابت را نیز درمان کند.

ادامه مطلب
حضور جهادگران جهاددانشگاهی در تجمع اعتراضی دانشگاهیان در محکومیت جنایت غزه

حضور جهادگران جهاددانشگاهی در تجمع اعتراضی دانشگاهیان در محکومیت جنایت غزه

در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم و کودکان بیگناه غزه، جهادگران جهاددانشگاهی در سراسر کشور نیز همگام با جامعه دانشگاهی کشور در تجمع اعتراضی در محکومیت جنایات غزه حضور یافتند.

ادامه مطلب
سرپرست جهاددانشگاهی قم:

امکانات جهاددانشگاهی در خدمت مردم است

سرپرست جهاددانشگاهی قم با حضور در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در دیدار با وی گفت: تمام امکاناتی که در اختیار این نهاد قرار دارد برای خدمت به مردم و کشور هزینه می‌شود.

ادامه مطلب