آرشیو اخبار

استفاده از بلاستوسیست جهت درمان نازایی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی اردبیل

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، این روش درمانی به سرپرستی دکتر الهام فیروزی، متخصص زنان و زایمان و به همت تیم جنین شناسی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان اردبیل انجام گرفت. متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل هدف از استفاده از این روش را افزایش میزان لانه گزینی جنین در رحم مادر عنوان و خاطرنشان کرد: استفاده از بلاستوسیست در پژوهشگاه رویان وابسته به جهاد دانشگاهی به صورت موفقیت‌آمیز به مرحله عمل رسیده بود که در راستای ارائه خدمات بیشتر به هم استانی‌های عزیز، این روش در این مرکز هم به کار گرفته شد.

ادامه مطلب
عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

رفع سردی کبد با گیاه مصطکی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر طیبه شاهی گفت: مصطکی که با نام های ‌دیگر رماس، رماست، کِیه، وکشَک، ولمَشک، مصطکی رومی، کندر رومی، مستکی و علک رومی هم شناخته می شود، گیاهی است با طبیعت آن گرم و خشک که به صورت عصاره زردرنگی در ماه های گرم سال به شکل قطراتی کوچک و به صورت خودبه خود از ساقه و شاخه های درخت ترشح می شود

ادامه مطلب

درخشش عضو جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در کسب جایزه ملی البرز۱۴۰۰

مراسم اعطای «جایزه ملی بنیاد فرهنگی البرز ۱۴۰۰»که با تجلیل از ۵۲ نخبه ایرانی در پنجاه و نهمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد؛ داود پیرانی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو جهاددانشگاهی این دانشگاه در کنار سایر برگزیدگان این دوره، موردتقدیر و جایزه ویژه این دوره را دریافت کرد.

ادامه مطلب

تاثیر آنتی اکسیدانی مرزنجوش بر حافظه

دکتر نسیم زرین پنجه عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اظهار کرد:از آنجایی که ترکیب رادیکالی در بیماران آلزایمری به وفور تولید شده و سبب تخریب بافتی بسیار وسیع در مغز بیماران آلزایمری می شود، بنابراین با توجه به نوع ترکیبات موجود در عصاره گیاه مرزنجوش، این گیاه می تواند طیف وسیعی از اثرات آنتی اکسیدانی در مغز را داشته باشد.

ادامه مطلب

آغاز به کار دبیرخانه ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی «زخم و ترمیم بافت»

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، با انتصاب دبیران ششمین کنگره بین‌المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت کار این کنگره برای سال جاری آغاز شد.

ادامه مطلب
رییس جهاددانشگاهی کرمان خبر داد:

اخذ مجوز راه اندازی مرکز خدمات تخصصی فناوری های نوین فرآوری منابع کم عیار معدنی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمان، دکتر بازمانده ضمن اعلام خبر فوق و تقدیر از دکتر رنجبر معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کرمان و همکاران این حوزه، گفت: این نهاد با تولید و معرفی فن آوری های نوین با نگاه فن آور محور، معادن و صنایع معدنی را مد نظر دارد.

ادامه مطلب

رفع آفت دهان با گیاه « مقل ازرق»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: مقل ازرق با نام های دیگر مُقل، خاک مقل، قفر و مقل الیهود ، گیاهی است با طبیعت خیلی گرم و خشک که صمغ رزینی مقل خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و برای درمان آفت دهان مفید است.

ادامه مطلب
از سوی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا جهاددانشگاهی؛

کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز، برای تبادل تجارب علمی روز جهان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا جهاددانشگاهی، دکتر رؤیا پادمهر دبیر علمی چهارمین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز درباره تاریخچه این کنگره گفت: پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، نخستین کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان و اندومتریوز را در سال ۱۳۸۷ برگزار کرد که پروفسور عادل شروین، دبیر علمی این کنگره بود. دومین کنگره در سال ۱۳۹۱ و با دبیری علمی پروفسور شروین برگزار شد. سومین کنگره سال ۱۳۹۵ برگزار شد و پروفسور شاهین خزعلی، جراح زنان و مدرس بین‌المللی لاپاراسکوپی پیشرفته، دبیری علمی را برعهده داشت. در کنگره‌های دوم و سوم، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به عنوان همکار در کنار پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا حضور داشت.

ادامه مطلب
بررسی سیاست ها و اهداف حوزه پژوهش و فنآوری در برنامه توسعه هفتم جهاددانشگاهی
در چهارصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای علمی جهاددانشگاهی انجام شد؛

بررسی سیاست ها و اهداف حوزه پژوهش و فنآوری در برنامه توسعه هفتم جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، چهارصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای علمی جهاددانشگاهی ۲۰ شهریور ماه با حضور اکثریت اعضا و با دستور جلسه «بررسی سیاست‌ها و اهداف حوزه پژوهش و فناوری در برنامه توسعه هفتم جهاددانشگاهی» تشکیل شد.

ادامه مطلب

فراخوان جذب نیرو در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، گروه پژوهشی انفورماتیک پزشکی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی جهت پیشبرد طرح های پژوهشی و پروژه های فناورانه در حوزه های تشخیص و درمان سرطان پستان با رویکرد انفورماتیک پزشکی و فناوری اطلاعات، از میان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های ذیل دعوت به همکاری می کند.

ادامه مطلب

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی اصفهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، ابوذر پورمدنی معاون پژوهشی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان گفت: این واحد و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی اصفهان به منظور تعامل و توسعه همکاری‌ها بر اساس نیازها و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دو طرف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ادامه مطلب
ایده‌ی «مراقبت از سالمند» جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران موثر در رفع بخشی از مشکلات آینده کشور/ حل مساله وجه تمایز تحقیقات در جهاددانشگاهی است
نماینده مردم تهران در مجلس:

ایده‌ی «مراقبت از سالمند» جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران موثر در رفع بخشی از مشکلات آینده کشور/ حل مساله وجه تمایز تحقیقات در جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس با حضور در جمع اعضا هیات علمی و مدیران جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران از بخش‌های مختلف پژوهشی و درمانی این سازمان بازدید و با مدیران و اعضاء هر یک از بخش ها گفت و گو کرد.

ادامه مطلب
استاندار اردبیل:

به روز رسانی کلیه نیازمندی و ایده‌ها در طرح بازنگری طرح جامع گردشگری استان/ برای ماندگاری بیشتر گردشگران در استان باید نگاه ویژه‌ای شود

استاندار اردبیل گفت: برای توسعه شهرها و آمایش سرزمینی، طرح جامع گردشگری استان در حال بازنگری است.

ادامه مطلب
عضو گروه پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

رفع ریزش مو با گیاه «مورد»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی با اشاره به این‌که مورد را با نام‌هایی چون مورت، آس، آس بستانی، زند، عَمار، قنطوس، مرسین، هدس، هدسی، حمبلاس، ُقمام وهبولاس می‌شناسند، گفت: طبیعت آن معتدل و یا مرکب القوی می باشد و قسمت مورد استفاده گیاه، برگ، میوه و گال‌های ایجاد شده روی ساقه می باشد.

ادامه مطلب
نماینده مردم همدان در مجلس در بازدید از جهاددانشگاهی همدان اظهار کرد:

کار ارزنده جهاددانشگاهی در همدان با احداث و تکمیل مرکز جامع زنان و ناباروری/ حمایت از این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاددانشگاهی همدان، با ابراز خرسندی و رضایت از فعالیت همکاران جهاددانشگاهی استان گفت: در برنامه ششم قوانین بسیار تعیین کنند‌ه‌ای در بحث جمعیت و افزایش جمعیت مصوب شده که مهم‌ترین رکن آن بحث ناباروری و کمک‌های دولت در این زمینه است و دولت مکلف شده تا جای ممکن هزینه‌های لازم برای درمان ناباروری خصوصا برای اقشار کم درآمد را پرداخت کند.

ادامه مطلب
در نشست رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با فرماندار محلات عنوان شد؛

راه اندازی پایگاه تزریق و کشت سلول های بنیادی و ۲ کلینیک پزشکی در محلات

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر محمدرضا ناظری فرماندار محلات در نشست با رییس و معاونان جهاددانشگاهی استان مرکزی ضمن تقدیر از فعالیت های جهاددانشگاهی استان، اظهارکرد: دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت جهاددانشگاهی در زمینه های تحقیقاتی، آموزشی، پژوهشی و ... برای ادامه فعالیت های خود بهره گیری کنند.

ادامه مطلب
رییس جهاددانشگاهی هرمزگان خبر داد:

امکان سنجی بهره برداری از ضایعات و پسماندهای جامد تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی هرمزگان، محمد دل پسند در نشست با شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، با اشاره به این که جهاددانشگاهی می تواند در حوزه تصفیه‌ آب و فاضلاب شهر بندرعباس همکاری لازم را با این شرکت داشته باشد، افزود: جهاددانشگاهی می تواند مطالعه و پژوهشی در راستای شناسایی آلاینده‌های نوظهور در تصفیه ‌خانه‌ آب و فاضلاب شهر بندرعباس به منظور بررسی کارایی تصفیه ‌خانه‌ مذکور در کاهش و حذف آن‌ها به شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس ارایه کند.

ادامه مطلب
توسعه همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و شرکت ملی حفاری ایران/ تقدیر از تلاش‌های این نهاد برای تحقق بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت
در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی و مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید شد؛

توسعه همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و شرکت ملی حفاری ایران/ تقدیر از تلاش‌های این نهاد برای تحقق بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در جریان سفر یک روزه به اهواز، طی نشست مشترک با مهندس حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در خصوص پروژه‌های مشترک میان دو مجموعه گفت و گو کردند.

ادامه مطلب
به همت سازمان جهاددانشگاهی یزد؛

پنجمین دوره طرح داناب آغاز بکار کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد،محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل اب منطقه ای یزد در این مراسم که در محل این شرکت برگزار شد، بر اهمیت دانایی برای استفاده صحیح از منابع آبی تاکید کرد و عامل اصلی مشکلات آبی امروز را ناشی از نبود آگاهی و دانایی گذشته به رغم وجود توانایی ها در این حوزه خواند.

ادامه مطلب