به همت سازمان جهاددانشگاهی یزد؛

پنجمین دوره طرح داناب آغاز بکار کرد

چهارمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان یزد به کار خود پایان داد و همزمان پنجمین دوره این طرح با حضور مسوولان استان آغاز بکار کرد.
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۴ کد : ۳۵۵۶۲ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی یزد،محمد مهدی جوادیان زاده مدیر عامل اب منطقه ای یزد در این مراسم که در محل این شرکت برگزار شد، بر اهمیت دانایی برای استفاده صحیح از منابع آبی تاکید کرد و عامل اصلی مشکلات آبی امروز را ناشی از نبود آگاهی و دانایی گذشته به رغم وجود توانایی ها در این حوزه خواند.
پنجمین دوره طرح داناب آغاز بکار کرد

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح داناب، نسل آینده ساز کشورمان را به دانش استفاده درست از آب مجهز کند.

محمدرضا دهقانی معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی یزد به عنوان مجری طرح در استان گزارشی از دوره پنجم اجرای این طرح ارائه و اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی نجات آب موسوم به داناب با هدف فرهنگ سازی و انتقال دانش نجات آب به دانش آموزان برای پایه های تحصیلی هفتم، هشتم و نهم برگزار می شود.

به گفته وی، در چهارمین دوره اجرای این طرح ۵۴ هزار دانش آموز از ۳۲۰ مدرسه استان تحت آموزش قرار گرفتند.

محسن موحدی فر رییس آموزش و پرورش استان نیز ضمن تشکر از عوامل اجرای این طرح، حمایت همه جانبه این سازمان از اجرای طرح داناب با توجه به شرایط کم آبی استان را اعلام کرد.

وی در عین حال پیشنهاد آسیب شناسی طرح با گذشت چهار سال از اجرای آن را مطرح و ابراز امیدواری کرد در جریان این موضوع سرفصل های آموزشی جهت دانش آموزان پایه های ابتدایی نیز ارائه و یزد به عنوان پایلوت کشوری مجری این آموزش ها شود.

موحدی فر همچنین با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش استان به تشکیل هنرستانهای تخصصی از جمله در حوزه های راه آهن و فناوری اطلاعات، پیشنهاد کرد با عنایت به شرایط منابع آبی استان، هنرستان آب نیز در استان تشکیل شود.

اکرم فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز به عنوان سخنران پایانی این مراسم به نمایندگی از استاندار به اهمیت موضوع آب برای استان اشاره و اجرای طرح مهم داناب را برای قشر دانش آموز به عنوان الگوهای جامعه بسیار تاثیرگذار خواند.

وی همچنین تعامل و هم افزایی سه دستگاه آب منطقه ای یزد، آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی در استان برای مدت چهار سال جهت اجرای طرح مهمی مانند داناب را نیز الگوی خوبی برای سایر بخشها دانست.

در پایان نیز از دانش آموزان برتر و  دبیران نمونه در این دوره، مدارس برتر و کادر اجرایی طرح تقدیر شد و ضمن رونمایی از پوستر پنجمین دوره طرح، مقرر شد علاوه بر طرح داناب، با رونمایی از پوستر طرح سواد آبی،  آموزش دانش آموزان پایه یازدهم بر مبنای کتاب "انسان و محیط" انجام شود.