نماینده مردم تهران در مجلس:

ایده‌ی «مراقبت از سالمند» جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران موثر در رفع بخشی از مشکلات آینده کشور/ حل مساله وجه تمایز تحقیقات در جهاددانشگاهی است

دکتر زهره الهیان در بازدید از جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهار کرد: ایده‌ای که جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در زمینه مراقبت از سالمندان دارد، بسیار مناسب و موثر است و حتما با این ایده می‌توان بخشی از مشکلات آینده را برطرف کرد.
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۰ کد : ۳۵۷۴۲ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس با حضور در جمع اعضا هیات علمی و مدیران جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران از بخش‌های مختلف پژوهشی و درمانی این سازمان بازدید و با مدیران و اعضاء هر یک از بخش ها گفت و گو کرد.
ایده‌ی «مراقبت از سالمند» جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران موثر در رفع بخشی از مشکلات آینده کشور/ حل مساله وجه تمایز تحقیقات در جهاددانشگاهی است

در این دیدار دکتر مسعود حبیبی رییس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به بیان تاریخچه و گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی پرداخت و مدیران مجموعه به توضیح درباره اهم
طرح های پژوهشی در حال انجام، کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت، تولید فناوری های نوین و موثر در درمان همچون سلول درمانی و ماگوت‌تراپی، اخذ موافقت اصولی برای تولید سه زخم پوش نوین در پژوهشکده برای درمان زخم وترمیم بافت و فعالیت های آموزش برای گروه‌های پزشکی و… پرداختند.

در ادامه دکتر زهره الهیان نماینده و رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های انجام پذیرفته در جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: برای درمان زخم حتما روش‌هایی با استفاده از گیاهان دارویی یا روش های مرسوم طب سنتی داریم که لازم است این روش‌ها با متدهای علمی به آزمون گذاشته شوند، چه بسا در این حوزه در دنیا حرف داشته باشیم چرا که طب ایرانی با عنوان medicine persian در who ثبت و شناخته شده و در هیچ کشور دیگری چنین ظرفیتی وجود ندارد و به معنای واقعی کلمه طب ایرانی منحصر به فرد است.

وی با اشاره به سابقه طولانی مدت پژوهش در جهاددانشگاهی بیان کرد: وجه تمایز تحقیقات در مجموعه جهاددانشگاهی این است که برخلاف تحقیقات و مقالات متعددی که اغلب دردی از کشور دوا نمی کنند در جهت حل مساله تحقیقات صورت می‌گیرد؛ یعنی اگر مشکل و چالشی در کشور وجود داشته باشد پژوهش‌ها و تحقیقات جهاددانشگاهی برای حل آن مساله هدایت می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: وجود موانع برای فرزند آوری از جمله مشکلات جدی است که ساختار جمعیتی کشور را تحت تاثیر قرار داده است که متاسفانه به زودی در کشور شاهد یک جمعیت سالمند خواهیم بود که از هم اینک باید با در نظر گرفتن جوانب فرهنگی، حمایت از مادران برای فرزند آوری لحاظ شود و هم باید در زمینه مراقبت از سالمندان که نیاز اینده است، اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: ایده‌ای که جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در زمینه مراقبت از سالمندان دارد، بسیار مناسب و موثر است و حتما با این ایده می‌توان بخشی از مشکلات آینده را برطرف کرد.

دکتر الهیان در ادامه حضور خود در گروه های پژوهشی و آزمایشگاه های تحقیقاتی، ضمن گفتگو با محققین و پژوهشگران از نزدیک شاهد روند فعالیت های تحقیقاتی بود و با بازدید از مرکزدرمانی زخم و ترمیم بافت و مرکز درمان در منزل جهاددانشگاهی نیز با پزشکان و کادر درمان این مراکز گفت وگو کرد و در این دیدار با تاکید بر بهرمندی بیشتر از ظرفیت‌های فضای مجازی و تله مدیسین از خدمات ارایه شده در دوره کرونا تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، در پایان الهیان از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاددانشگاهی بازدید و در جریان روند واکسیناسیون کرونا قرار گرفت.