از غربالگری سلامت روان تا برگزاری همایش‌های آموزشی ویژه سالمندان

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۶۳۶۸۶ پژوهشی
به مناسبت هفته سالمندی، کلینیک روانشناسی رسا سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برنامه‌های متنوعی برگزار کرد.
از غربالگری سلامت روان تا برگزاری همایش‌های آموزشی ویژه سالمندان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود حبیبی رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: همزمان با آغاز هفته سالمندی، در راستای تفاهم نامه مشترک با شهرداری منطقه 12 تهران و در محله سنگلج و با حضور روانشناسان و مشاوران کلینیک رسا، غربالگری سالمندان آغاز شد.

وی افزود: در این طرح، سالمندانی از محله سنگلج مورد غربالگری سلامت روان قرار گرفته و در ادامه این طرح، سالمندان نیاز به آموزش بیشتر، شناسایی و در ۸ جلسه  مورد مشاوره و آموزش گروهی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به همایش آموزشی این سازمان در راستای همین تفاهم‌نامه عنوان کرد: همایش اصول سالمندی سالم با حضور جمعی از سالمندان منطقه ۱۲ در فرهنگسرای یاریگران زندگی با آموزش محدودیت‌ها و مزیت‌های دوران سالمندی و بررسی اصول سالمندی شاد و موفق برگزار شد.

دکتر حبیبی با اشاره به طرح ایثاریار از دیگر برنامه‌های این سازمان تشریح کرد: با درخواست بنیاد شهید انقلاب اسلامی،

همایش آموزشی سالمندی شاد ویژه خانواده محترم شهدا و ایثارگران در محل معاونت آموزش سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد.

دکتر حبیبی ادامه داد: در این همایش که در راستای طرح ایثاریار برگزار شد، تعدادی از سالمندان مهارت‌های ورود موثر و شاداب  به دوره سالمندی را فرا گرفتند.

دکتر حبیبی در پایان بیان کرد: سالمندان، گنجینه ارزشمند از تجارب این سرزمین هستند که متخصصان کلینیک روانشناسی رسا، با برگزاری آموزش‌های تخصصی ویژه این عزیزان قدردان گوشه‌ای از زحمات آنها بود.