انتشار دانش - آرشیو

هشدار نسبت به مشکلات و معضلات استفاده از محصولات غیراستاندارد بیوتراپی

اعظم ملکیان مسوول بخش بیوتراپی (زیست درمانی) کارگروه طب فراگیر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه روش استفاده از ارگانیسم‌های زنده و محصولات ناشی از آن برای درمان بیماری‌های انسان و دام را "بیوتراپی" یا زیست درمانی می‌نامند، اظهار کرد: برای حفظ سلامتی و ارتقا سطح کیفیت جامعه و دوری از مشکلات و معضلات که تاکنون در این حوزه پیش آمده، لازم است برای استفاده و درمان با این روش‌ها به مراکز معتبر و محصولات دارای استاندارد مراجعه شود.

ادامه مطلب
پژوهش‌های محققان رویان نشان می‌دهد؛

نقش «کلرید لیتیم» و پیوند سلول‌های بنیادی عصبی بر درمان ضایعات نخاعی

پژوهش‌های محققان رویان نشان می‌دهد استفاده از کلرید لیتیم به تنهایی یا همزمان با پیوند سلول‌های بنیادی عصبی بهترین اثر را در ترمیم و بازیابی توان حرکتی مدل‌های دچار ضایعه نخاعی دارد.

ادامه مطلب
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ابن‌سینا مطرح کرد

پژوهش‌ درباره یائسگی زودرس/ مشکلات کمبود ویتامین D در بارداری

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: در ایران پژوهش‌هایی درباره علل یائسگی زودرس انجام شده، اما در حال حاضر بهترین درمان پیشنهادی، انجام لقاح آزمایشگاهی با تخمک اهدایی است. مورد دیگری که به دلیل شیوعش سهم قابل توجهی از تحقیقات را به خود اختصاص داده سندرم تخمدان پلی‌کیستیک است.

ادامه مطلب
از طرف سازمان یونسکو صورت گرفت؛

اعطا گواهی نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی به رییس جهاددانشگاهی استان یزد

زیلوی سجاده ای طراحی و تولید شده در جهاددانشگاهی یزد نشان مرغوبیت صنایع دستی را از شورای جهانی صنایع دستی وابسته به سازمان علمی فرهنگی ملل متحد {یونسکو} دریافت کرد.

ادامه مطلب
پژوهشگران ایرانی بررسی کردند

تاثیر نانوتکنولوژی در پرورش ماهیان زینتی

پرورش آبزیان تجاری و زینتی، یکی از حرفه‌هایی است که با آنکه از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، شیوه‌ها و مراقبت‌های خاص خود را نیاز دارد. یکی از نیازهای مهم این صنعت، دسترسی به آب پاکیزه و بدون آلاینده‌ است. این موضوع توسط پژوهشگران کشور و با به‌کارگیری نانوتکنولوژی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

ادامه مطلب
روانپزشک و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا :

بیماری‌های روانی که علایم جنسی ایجاد می‌کنند

براساس آمارهای جهانی، یک‌سوم جمعیت هر جامعه‌ای به انواعی از اختلالات جنسی دچار است. اختلالات جنسی انواع و اقسامی دارد که هم در زنان و هم در مردان با علل مختلفی اتفاق می‌افتد.

ادامه مطلب
در نشریه بین المللی «خلأ » منتشر شد؛

مقاله ی اعضای گروه پژوهشی فناوری خلأ سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

مقاله ی اعضای گروه پژوهشی فناوری خلأ سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با عنوان Behaviors of capacitive and Pirani vacuum gauges: Case study on time effect در نشریه بین المللی Vakuum in Forschung und Praxis (VIP) – manuscript acceptance منتشر شد.

ادامه مطلب

پذیرش مقاله عضو جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در مجله علمی زراعت و فناوری زعفران

مقاله دکتر مهدی ابراهیمی عضو هیأت علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در مجه علمی پژوهشی زراعت و فناوری زعفران دانشگاه تربت حیدریه مورد پذیرش قطعی قرار گرفته و در اولویت چاپ قرار دارد.

ادامه مطلب
توسط کنفرانس بین المللی وب پژوهی محقق شد؛

امکان جمع آوری و رصد پژوهش های حوزه وب

دبیر پنجمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی گفت: حوزه وب در کشور حوزه ای مغفول بود که به صورت متمرکز روی آن کار نشده بود،کنفرانس وب پژوهی درصدد رفع این خلاء بر آمد.

ادامه مطلب