انتشار دانش - آرشیو

محققان در نشریه بین المللی« Cell Journal» پاسخ دادند:

مقصر MS چندشکلی بودن این ژن است؟

یافته‌های یک پژوهش مهم که در Cell Journal، نشریه انگلیسی‌زبان جهاد دانشگاهی انتشار یافته‌اند، به شکلی ویژه، ارتباط چندشکلی بودن ژن‌های تولیدکننده پروتئین‌های موسوم به شوک حرارتی را با بیماری MS در ایرانیان زیر ذره‌بین برده‌اند.

ادامه مطلب
در نشریه پایش جهاددانشگاهی منتشر شد؛

حمایت‌ اجتماعی زنان را به فرزندآوری تشویق می کند

امروزه در جوامع توسعه‌یافته و در حال توسعه در مواجهه با مسئله سالخوردگی جمعیت و کاهش جدی نرخ رشد باروری، سیاست‌های جمعیتی در جهت افزایش فرزندآوری تغییر نموده‌اند. اما حمایت اجتماعی، چقدر در این قضیه تأثیر دارد؟ محققان پاسخ داده‌اند.و این یافته‌ها در قالب مقاله‌ای علمی پژوهشی در نشریه پایش، وابسته به پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده‌اند.

ادامه مطلب
تعداد فرزند، از خواسته دل تا جبر زندگی!
درمجله‌ علمی پژوهشی« پایش» منتشر شد؛

تعداد فرزند، از خواسته دل تا جبر زندگی!

داشتن فرزند به تعداد دلخواه، به‌عنوان حقی مسلم برای هر زوجی شمرده می‌شود. ولی در روزگار کنونی، آیا خانواده در این خصوص به‌دلخواه خود عمل می‌کند؟ محققین در مطالعه‌ای پژوهشی که نتایج آن را «پایش» جهاد دانشگاهی منتشر کرده، به این سؤال پاسخ داده‌اند.

ادامه مطلب
مبتلایان سرطان پستان کدام روش جراحی را انتخاب کنند؟
مروری بر پژوهش‌های صورت گرفته در پژوهشکده معتمد؛

مبتلایان سرطان پستان کدام روش جراحی را انتخاب کنند؟

سرطان پستان یکی از انواع سرطان است که زنان زیادی را در سرتاسر جهان درگیر خود می‌کند. یکی از روش‌های مقابله با این بیماری، جراحی است. اما این روش، گهگاه و به دلیل آسیب به ظاهر بدن، موجبات ناراحتی‌های روحی روانی را برای بیماران به همراه می‌آورد و بایستی برای آن فکری کرد.

ادامه مطلب
بیشترین کلماتی که پژوهشگران در ۲۰۱۸ میلادی جستجو کرده‌اند
بررسی جستجوها بر روی پایگاههای علمی Scopus، SID و مرورگرگوگل؛

بیشترین کلماتی که پژوهشگران در ۲۰۱۸ میلادی جستجو کرده‌اند

کلمات کلیدی که محققان در سال ۲۰۱۸ در پایگاه های علمی اسکوپوس ، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و مرور گر گوگل جستجو کرده اند استخراج و اعلام شد .

ادامه مطلب