انتشار دانش - آرشیو

در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی بررسی شد؛

روشی برای تمایز سلول‌های بنیادی جنینی موش به سلول‌های اپی‌تلیالی کلیه

محققان رویان جهاددانشگاهی روشی برای تمایز سلول‌های بنیادی جنینی موش به سلول‌های اپی‌تلیالی کلیه و در ادامه تبدیل سلول‌های فیبروبلاستی به مزودرم حد واسط ارائه کردند.

ادامه مطلب
محققان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی اعلام کردند:

تاثیر اسیدهای چرب اشباع و ترانس رژیم غذایی بر خصوصیات اسپرم و تغییرات هورمونی

بررسی‌های پژوهشگران رویان جهاددانشگاهی نشان می‌دهد اسیدهای چرب اشباع و ترانس رژیم غذایی در تغییر جهت متابولیسم به سمت تولید استروژن(هورمون‌های جنسی زنانه) است و تاثیری بر متابولیسم آندروژن( هورمون‌های جنسی مردانه) ندارد.

ادامه مطلب

توصیه‌هایی برای روزهای پس از ترک سیگار

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی‌ گفت: به افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند توصیه می‌شود که با مصرف میوه‌ها و سبزیجات حاوی بتاکاروتن خود را در برابر عوارض ناشی از سال‌ها مصرف دخانیات در امان نگه دارند.

ادامه مطلب
استفاده از تکنیک NGS در جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی برای طبقه‌بندی بیماری صرع‌

استفاده از تکنیک NGS در جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی برای طبقه‌بندی بیماری صرع‌

​​​​​​​مدیر مرکز ژنتیک جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: در این واحد تکنیک جدیدی به نام « NGS» به کار گرفته می‌شود و در استان تنها مرکزی است که نرم‌افزاری را برای آن طراحی و خریداری کرده‌ و می‌توانیم توسط آن، انواع بیماری‌ صرع را طبقه‌بندی کنیم.

ادامه مطلب
درمان بیماری‌های فرسایشی پیری با استفاده از سلول‌های خود فرد
با تلاش پژوهشگران رویان جهاددانشگاهی صورت گرفت؛

درمان بیماری‌های فرسایشی پیری با استفاده از سلول‌های خود فرد

تیمی متشکل از عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان به همراه گروهی از دانشمندان ایتالیایی، سوئدی و سوئیسی، روشی ساده و کارآمد برای تولید سلول‌های بنیادی القایی از سلول‌های بالغ افراد بالای ۱۰۰ سال ابداع کرده‌اند که امکان درمان بیماری‌های فرسایشی در کهنسالی را با استفاده از سلول‌های خود فرد فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
بررسی‌های محققان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی نشان داد؛

ترشحات شناور بر سطح آرکی‌باکترهای هالوفیل، مهارکننده سرطان پروستات

بررسی‌های محققان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی نشان می‌دهد می‌توان از ترشحات شناور آرکی‌باکترهای هالوفیل، به عنوان مهارکننده سرطان پروستات در شرایط بالینی و آزمایشگاهی استفاده کرد.

ادامه مطلب

نمونه‌گیری آزمایشگاهی از طریق نمونه بزاق؛ بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه رویان

با کمک بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی امکان نمونه‌گیری آزمایشگاهی از طریق نمونه بزاق در علم پزشکی کشور مهیا شده که برای بیمارانی که خون‌گیری از آنها سخت است از جمله نوزادان بسیار کارایی دارد.

ادامه مطلب