تاکید استاندار سیستان‌وبلوچستان بر استفاده از توان علمی جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف

۰۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۲ کد : ۹۰۲۵ پژوهشی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جهاددانشگاهی نهادی است علمی و انقلابی و دانش بنیان با هویت اسلامی و برخوردار از نیروهای کیفی، پیشگام در توسعه علم و فناوری، و فرهنگ و تعامل بین المللی که توانسته عنصر خودباوری و خوداتکایی را در کشور تبیین کند.
تاکید استاندار سیستان‌وبلوچستان بر استفاده از توان علمی جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در دیدار با دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی را از زمانی شناختیم که یک دفتر در دانشگاه داشت ولی امروز یک نهادی بزرگ در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ و پژوهش است و از فعالیت های قرآنی تا بحث مسائل روز علمی کشور در حال فعالیت است.

استاندار در ادامه اظهار کرد: این نهاد همچنین در بحث اطلاع رسانی توسط خبرگزاری ایسنا موفق عمل کرده است.

موهبتی گفت: جهاد دانشگاهی در بحث علمی و آموزشی و در حوزه تولید علم نقش آفرین بوده و قابل تحسین است، ارائه خدمات درمانی و کمک به زیر مجموعه های صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها از اقدامات بی نظیر جهاد دانشگاهی در سالهای اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان آنچه که فعالیت در بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد سنتی است و باید بسوی علمی و صنعتی پیش برویم که در این راستا احتیاج به نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی برای استفاده از دانش آن برای به روز کردن این شاخص ها داریم.

موهبتی خاطرنشان کرد: ما در فرآوری های محصولات دریایی و کشاوری وضعیت مطلوبی را نداریم با توجه به اینکه پتانسیل دریا و ساحل را داریم اما به این باور خوداتکایی در این زمینه دست نیافته ایم.

استاندار افزود: ایجاد باور دانشجویی یکی از خصیصه های جهاددانشگاهی است. ما در استان 100 هزار دانشجو داریم که اگر 10 درصد این دانشجویان مدل باور جهاد دانشگاهی را داشته باشند بیشتر مشکلات برطرف خواهد شد.

موهبتی اظهار کرد: در حوزه معادن استان، سیستان و بلوچستان معادن بی نظیری دارد که قطعا در این مورد با آموزش نیروی انسانی کار آمد و آموزش دیده که در توان جهاددانشگاهی است می توانیم به نتایج خوبی برسیم.

استاندار گفت: در بحث صید و صیادی در آب های داخلی و فرا ساحلی نیز سیستان و بلوچستان دارای مزیت های مناسبی است که می تواند پیوند خوبی برای مباحث علمی و پژوهشی در حوزه جهاد دانشگاهی با شیلات برای بالفعل کردن این مزیت ها بوجود بیاید.

موهبتی افزود: در بخش گردشگری نیز سیستان و بلوچستان به جهت داشتن جاذبه های فرهنگی و تاریخی می تواند هدف ویژه ای برای جهاد دانشگاهی باشد. این آمادگی را داریم تا با تفاهم نامه مشخص با اهداف تعیین شده بتوانیم همکاری لازم را با جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف داشته باشیم.