تاسیس آزمایشگاه تخصصی بیولوژی مولکولی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی

۲۵ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۸ کد : ۷۶۶۴۶ پژوهشی
آزمایشگاه تخصصی بیولوژی مولکولی با پیشرفته ترین تجهیزات در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی راه‌اندازی شد.
تاسیس آزمایشگاه تخصصی بیولوژی مولکولی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی

 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران، به همت اعضای هیات علمی و پژوهشگران گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی، آزمایشگاه تخصصی بیولوژی مولکولی با پیشرفته ترین تجهیزات در این پژوهشکده راه اندازی شد. 

هدف از راه اندازی این آزمایشگاه، انجام فعالیت های پژوهشی و همچنین ارایه خدمات تخصصی آزمایشگاهی است. با توجه به اهمیت امنیت غذایی و پایش سلامت مواد غذایی در کشور، در این آزمایشگاه علاوه بر تحقیق و پژوهش در حوزه توسعه میکرواورگانیسم های صنعتی، انجام خدمات تخصصی مانند تشخیص و تعیین ماهیت انواع گوشت ها در مواد غذایی فراوری شده (سوسیس، کالباس، انواع ناگت ها، همبرگر، گوشت چرخ کرده و...)، تشخیص جنس و گونه ماهی در کنسروها، ردیابی اورگانیسم های تراریخته در فراورده های کشاورزی (برنج، ذرت، سویا و کلزا) مورد توجه است.

با ورود محصولات کشاورزی تراریخته یا GMO   (Genetically Modified Organism)به بازار مصرف کشور، نظارت بر ورود این فراورده ها جهت برچسب گذاری پیش از ورود به بازار، اقدامی ضروری است که این آزمایشگاه تخصصی قادر به انجام این خدمات می باشد. 

این آزمایشگاه با بهره مندی اعضای هیات علمی متخصص، کارشناسان پژوهشی و آزمایشگاهی خبره و همچنین دستگاه های پیشرفته PCR، میکروسانتریفیوژ، ترانسلومیناتور، ترموبلاک، الکتروفورز و ... آماده ارایه خدمات به آزمایشگاه های دولتی، غیر دولتی، شرکت های دانش بنیان، و همچنین مراکز دانشگاهی و سایر واحدهای جهاد دانشگاهی با تخفیف مناسب است.

 

 


 

 
 
 


نظر شما :