انتشار نخستین شماره مجلد کامپیوتر، نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران در سال ۱۴۰۳۱۴۰

۱۷ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۷ کد : ۷۳۲۹۵ پژوهشی انتشار دانش
پژوهشکده برق جهاددانشگاهی شماره بهار از سال بیست و دوم «نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، مهندسی کامپیوتر» را منتشر کرد.
انتشار نخستین شماره مجلد کامپیوتر، نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران در سال ۱۴۰۳۱۴۰

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده برق جهاددانشگاهی، در این شماره از نشریه سه مقاله در حوزه یادگیری عمیق با عناوین به «کاربست انواع جانمایی کلمات پیش‌آموزش ‌داده ‌شده در مدل‌های یادگیری عمیق برای تولید عنوان از متون فارسی»، «تشخیص احساسات مبتنی بر سیگنال‌های EEG به کمک یادگیری عمیق مبتنی بر حافظه کوتاه‌مدت ماندگار دوجهته و مکانیسم توجه»، «مقایسه شبکه‏های عمیق Faster RCNN و RetinaNet جهت تشخیص خودرو در آب‌وهوای نامساعد» انتشار یافته است.

از دیگر عناوین مقالات این شماره از نشریه می‌توان به «روش ترکیبی جدیدی مبتنی بر الگوریتم­های هوشمند جهت تشخیص نفوذ در SDN-IoT»، «ارائه یک سیستم تشخیص چهره با انتخاب بهینه‌ی ویژگی‌ها مبتنی بر الگوریتم بهینه‌سازی فاخته»، «بهبود رتبه‌بندی با استفاده از BERT»‌ و «شکل‌دهی وفقی پرتو آکوستیکی با روش بهبودیافته تفاضلی» اشاره کرد.

شانزده نفر از استادان، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه­های علم و صنعت ایران، یزد، صنعتی قم، علم و فرهنگ، فنی و حرفه ای تهران و دانشگاه­ آزاد اسلامی تألیف مقالات این شماره از نشریه را عهده‌دار بوده‌اند.

همچنین داوری این مقالات توسط  26 نفر از استادان و متخصصان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

علاقمندان به کسب اطلاعات تکمیلی در مورد این شماره از نشریه می‌توانند به سایت اینترنتی نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران به نشانی http://ijece.org مراجعه نمایند.


نظر شما :