برگزاری نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی با جمعی ازشرکت های دانش بنیان و فناور و خلاق

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۹ کد : ۷۲۹۲۹ پژوهشی مالکیت معنوی
برگزاری نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی با جمعی ازشرکت های دانش بنیان و فناور و خلاق نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی با جمعی از شرکت های دانش بنیان و فناور و خلاق پارک‌ علم و فناوری البرز با هدف بررسی چالش ها و مشکلات دانش بنیان ها در محل پارک‌ علم و فناوری استان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکترمحمد صنایع رییس کمیته پیگیری منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری و نشست با صاحبان فکر و ایده و مجموعه های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان البرز که با حضور دکتر محمد تقی حاجی مشهدی مدیرکل سازمان بازرسی کل استان البرز و هییت همراه و نیز توحید شیریزاد رییس سازمان برنامه و بودجه استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه کمیته ای با هدف پیگیری بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال تشکیل شده است، گفت: انتظار داریم پارک علم و فناوری طبق وظایف خود در مسیر بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی گام بردارد وی با اشاره به اینکه با حمایت مدیران واحد‌های تولیدی باید به قله موفقیت برسند، ادامه داد: بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات به درستی و باب میل اقدام نمی‌کنند. در حالی که باید تسهیلات دانش‌بنیان‌ها طبق قانون ارائه شود. هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم.
برگزاری نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی با جمعی ازشرکت های دانش بنیان و فناور و خلاق

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی با جمعی ازشرکت های دانش بنیان و فناور و خلاق نشست هم اندیشی مدیران ملی و استانی با جمعی از شرکت های دانش بنیان و فناور و خلاق پارک‌ علم و فناوری البرز با هدف بررسی چالش ها و مشکلات دانش بنیان ها در محل پارک‌ علم و فناوری استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکترمحمد صنایع رییس کمیته پیگیری منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری و نشست با صاحبان فکر و ایده و مجموعه های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان البرز که با حضور دکتر محمد تقی حاجی مشهدی مدیرکل سازمان بازرسی کل استان البرز و هییت همراه و نیز توحید شیریزاد رییس سازمان برنامه و بودجه استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه کمیته ای با هدف پیگیری بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال تشکیل شده است، گفت: انتظار داریم پارک علم و فناوری طبق وظایف خود در مسیر بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی گام بردارد وی با اشاره به اینکه با حمایت مدیران واحد‌های تولیدی باید به قله موفقیت برسند، ادامه داد: بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات به درستی و باب میل اقدام نمی‌کنند. در حالی که باید تسهیلات دانش‌بنیان‌ها طبق قانون ارائه شود. هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

   این مقام مسؤول حوزه کشاورزی البرز را خاص و بی‌بدیل برشمرد و تصریح کرد: هرچه سریعتر باید مثلث بانک، دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری به نتیجه رسید و اگر نهادها درست به وظیفه خود عمل نکنند برخورد قاطع خواهیم داشت.
   دکتر محمد تقی حاجی مشهدی مدیرکل سازمان بازرسی کل استان البرز ، با تأکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان حوزه دانش بنیان جزو وظایف و اختیارات سازمان بازرسی است، اظهار کرد: تعریف و شرح وظایف هر دستگاه اجرایی ویژه قانون جهش تولید مشخص و بررسی و نظارت بر عملکرد این واحدها در حیطه اختیارات سازمان بازرسی است. وی با بیان اینکه فعالیت دستگاه ها و نحوه اقدام در زمینه وظایفشان رصد می شود، ادامه داد: کسانی که در این زمینه کم کاری و ترک فعل داشته اند مشمول برخورد جدی خواهند شد مدیرکل سازمان بازرسی کل استان البرز در بخش دیگر با بیان اینکه قانون گذاری طبق بیان مقام معظم رهبری در حوزه دانش بنیان ها بیانگر این است که در این حوزه جدی مطالبه داریم، افزود: حمایت از تولید و جهش تولید پایه مردمی دارد و مردم اگر پای کار بیایند دستگاه های اداری تلاش بیشتر در جهت دانش بنیان ها خواهند داشت. دکترحاجی مشهدی با اشاره به اینکه بازرسی تخلفات این حوزه را به مقامات عالی و ملی گزارش خواهد کرد، اظهار کرد: در این میان اخیرا به واسطه عدم اجرایی شدن تعهد بانک ها در خصوص ارائه تسهیلت به واحدهای تولیدی و مجموعه های دانش بنیان، گزارش مفصلی تهیه و نهادهای بالادستی ارسال شد که امید می رود در این خصوص رسیدگی و برخورد صورت بگیرد وی یادآور شد: عمده مشکلات مطروحه در حوزه پارک علم و فناوری در خصوص موقعیت مکانی، فضای کار و زیرساخت‌ها بود قای حاجی مشهدی از ساختمان در حال ساخت صندوق پژوهش های استان البرز که در هفته قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، چالش های پیش روی احداث این پروژه برطرف و سرانجام با حضور مقامات ملی به بهره برداری رسید مهندس مهدی عباسی، رییس پارک علم و فناوری استان البرز، اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری با ۱۳۶ شرکت مستقر در حال فعالیت است و افزود: با توجه به محدودیتی که در فضای فیزیکی وجود دارد شرایط برای واحدهای تولیدی تشریح شده و با مجموعه‌های که توان همسان سازی خود با شرایط را ندارند قطع همکاری می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۶۰۰ شغل در در پارک علم و فناوری ایجاد شده است، یادآور شد: مجموع فعالیت این واحد‌های تولیدی به ۳ هزار میلیارد تومان فروش رسیده است.
  رییس پارک علم و فناوری استان البرز در بخش دیگری تصریح کرد: از مجموع ۱۳۶ واحد تولیدی که در پارک علم و فناوری فعال هستند ۶۰ واحد دانش بنیان هستند . وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته با حضور مدیرکل بازرسی استان البرز برخی چالش‌‌های پارک‌ علم و فناوری بررسی و برطرف شد، ادامه داد: در این میان واحدهای تولیدی و دانش بنیانی که در حوزه‌های مختلفی اعم از تجهیزات پزشکی، تولید دارو، حوزه برق و الکترونیک و ... فعال بودند موفق شدند رتبه ملی کسب کنند. مهندس عباسی در بخش دیگری با افزایش و‌ رشد آمار واحدهای دانش بنیان همراه بودیم، اظهار کرد: ۲۶۵ مورد واحد دانش بنیان در طول عمر پربرکت دولت سیزدهم با عدد ۴۷۴ مورد رسید.

وی در پایان ضمن انتقاد از کم بودن بودجه پارک علم و فناوری استان البرز، گفت: بودجه ۱۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان برای سال جاری، بودجه کافی برای این مجموعه نیست، از طرفی اعتبار ۵۰ میلیاردی سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری همچنان تخصیص نیافته است و انتظار می‌رود این امر پیگیری و اجرایی شود. بر اساس این گزارش در نشست مذکور مدیران واحدهای تولیدی و دانش بنیان استان در زمینه تولیدات تجهیز سیستم روشنایی باند فرودگاه، طراحی سیستم وی ای آر، طراحی پنل های خورشیدی و... به معرفی تولیدات و برنامه های خود پرداختند و دغدغه ها و چالش های مقابل مسیر پیشرفت خود را معرفی عنوان کردند و نیز خواستار حمایت و رسیدگی به این چالش ها در جهت ادامه مسیر و رشد تولید و توسعه اقتصادی استان شدند.
گفتنی است مدیران ملی و استانی از ساختمان صندوق پژوهش و فناوری استان البرز و مراکز توسعه و تولید قراردادی حوزه صنایع غذایی ، برق و انرژی و نیز مرکز توسعه خلاق ارتباطات مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی فوق بازدید و با روند اجرای پروژه ها و فعالیت های فناوران این مجموعه آشنا شدند.

کلید واژه ها: فناوری علم فناوری


نظر شما :