در جهاددانشگاهی اردبیل اجرا می شود؛

طرح پژوهشی «بررسی عوامل کاهش جمعیت در استان اردبیل با رویکرد میدانی»

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۲ کد : ۷۰۱۶۹ تاپ خبر طرح های شاخص
رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل از اجرای طرح پژوهشی«بررسی عوامل کاهش جمعیت در استان اردبیل و ارائه راهکار برای افزایش فرزند آوری در استان اردبیل با رویکرد میدانی» در این واحد خبر داد.
طرح پژوهشی «بررسی عوامل کاهش جمعیت در استان اردبیل با رویکرد میدانی»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، حسام رسولی با اعلام این خبر افزود: این طرح به کارفرمایی استانداری اردبیل توسط مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را بررسی عوامل کاهش جمعیت در استان اردبیل به تفکیک شهرستانی عنوان کرد و افزود: عوامل کاهش جمعیت در شهرستان های استان با توجه به تفاوت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی بررسی خواهد شد تا بتوان با توجه به شرایط هر شهرستان پیشنهادهای لازم برای افزایش فرزندآوری ارائه شود.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل، تصریح کرد: شناخت عوامل مؤثر بر زادآوری در یک جامعه، به ویژه در شرایط بحران جمعیتی، از نقش و اهمیت بالایی برخوردار است و این پژوهش در پی آن است تا بتواند به مهمترین راهکارهای موثر در افزایش جمعیت استان اردبیل دست یابد.

رسولی اضافه کرد: کاهش جمعیت آثار و پیامدهای مهمی همچون عدم رشد و توسعه اقتصادی، پیری و سالمندی جمعیت، آسیب های اخلاقی و تربیتی، اخلال در جامعه پذیری و ارتباطات اجتماعی دارد و انجام طرح های پژوهشی در خصوص عوامل کاهش جمعیت و فرزندآوری ضروری است.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل بیان کرد: پژوهشگران طرح مذکور سعی دارند با توجه به اهمیت موضوع در تمام شهرستان های استان اردبیل و با احصاء مسائل موجود در زمینه موضوع طرح و همچنین با اخذ نظرات و دیدگاه های گروه های هدف به صورت پیمایشی – میدانی بتوانند تحلیل جامعی از وضعیت و داده های بدست آمده و در نهایت با توجه به این تحلیل ها مهمترین راهکارهای افزایش فرزندآوری ارائه کنند.

کلید واژه ها: جمعیت


نظر شما :