سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان:

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی بازوی علمی دستگاه های اجرایی است

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۷:۵۰ کد : ۷۰۱۵۷ تاپ خبر پژوهشی
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: پژوهشکده محیط زیست آمادگی دارد به عنوان بازوی علمی در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، این پژوهشکده با گروه پایش منابع آب و گروه مهندسی محیط زیست خود می‌تواند در بخش‌های فنی شبکه آبرسانی و تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی به آبفا کمک کند.
پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی بازوی علمی دستگاه های اجرایی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر هادی مدبری سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، با اشاره به ماهیت علمی، پژوهشی و فناورانه جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی، چابک و خودگردان بوده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مولود مبارک انقلاب به شمار می‌رود که زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

 

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی بازوی علمی دستگاه های اجرایی است

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان حوزه‌های فعالیت جهاددانشگاهی را بسیار گسترده، در عین حال کاربردی و با تمرکز بر حل مشکلات اساسی کشور دانست و یادآور شد: پژوهشگاه رویان یکی از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی است که در حوزه درمان ناباروری پیشتاز بوده و دستاوردهای بزرگی دارد.

مدبری با اشاره به ماموریت سازمان‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی در استان‌ها به فراخور ظرفیت‌های موجود در هر منطقه، خاطرنشان کرد: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در گیلان فعالیت می‌کند و بالغ بر ۲۰ عضو هیئت علمی دارد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به پذیرش دانشجویان در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان تا مقطع کارشناسی ارشد، اضافه کرد: جهاددانشگاهی در بخش آموزشی، آماده ارائه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت است.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی می‌توانیم در حوزه مدیریت و مصرف بهینه آب برنامه‌ریزی کنیم، ادامه داد: هدف جهاددانشگاهی باز کردن گره‌ای از مشکلات است و در این زمینه از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی برخوردار هستیم.

مدبری سیستم فعالیت جهاددانشگاهی را مبتنی بر شبکه‌سازی دانست و تصریح کرد: اعضای هیئت علمی در سازمان‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی به صورت شبکه به هم مرتبط هستند و می‌توانیم در حل مشکلات از ظرفیت آنان بهره بگیریم.

 

پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی بازوی علمی دستگاه های اجرایی است

 

علیرضا غیاثی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز، این شرکت را یک دستگاه خدمات‌رسان در دو بخش آب و فاضلاب دانست و بیان کرد: آب یک موضوع حاکمیتی بوده و دارای اهمیت فراوان است.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه، افزود: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای رفع مشکلات بهره بگیریم و کارهای علمی و تحقیقاتی را به نیازهای صنعتی پیوند بزنیم.

مدیرعامل آبفای گیلان بر حفاظت از منابع آب بالادست سدها تاکید و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در این بخش نقش آفرینی موثری داشته باشد.

غیاثی به ظرفیت‌های علمی شرکت آب و فاضلاب اشاره و اظهار کرد: با ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی می‌توانیم بخش عمده مشکلات استان را به ویژه در بخش تصفیه فاضلاب برطرف کنیم.

وی همچنین از جهاددانشگاهی استان خواست در حوزه انشعابات غیر مجاز و مدیریت مصرف به آبفا کمک کند و یادآور شد: باید به سمت کنتورهای هوشمند برویم و جهاد دانشگاهی این ظرفیت فنی را دارد.

مدیرعامل آبفای گیلان، فاضلاب را چالش استان دانست و بیان کرد: اگر فاضلاب مهار نشود، منابع آبی را از دست می‌دهیم لذا به دنبال استفاده از ظرفیت شبکه‌های در هم آب‌های سطحی جهت جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هستیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی دو دستگاه به امضای طرفین رسید.

کلید واژه ها: تصفیه فاضلاب


نظر شما :