۴ هزار خدمت به زوج های نابارور استان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۳ کد : ۶۹۹۰۶ تاپ خبر پژوهشی
مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار خدمت به زوج‌های نابارور استان ارایه شده است.
۴ هزار خدمت به زوج های نابارور استان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه، دکتر نازنین کریمی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال های گذشته، ظرفیت ارایه خدمات در این مرکز افزایش یافته است، گفت: در سال 1402 تعداد 4 هزار و 120 خدمت به بیش از ۱۵۰۰ زوج نابارور در قالب ۲۲ نوع خدمت تخصصی ارایه شده است. 

دکتر نازنین کریمی تصریح کرد: سن مراجعان این مرکز متوسط ۲۰ تا ۴۸ سال است، و ما محدودیت سنی برای پذیرش نداریم و هر زوجی که با صلاحدید فلوشیپ زنان کوچکترین شانس را داشته باشند پذیرش و سیکل درمانی آنها آغاز می شود. 

وی افزود: در سال گذشته با کلیه‌ی بیمه‌های پایه انعقاد، قرارداد صورت گرفت و مراجعان مرکز با معرفی نامه از سوی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی می‌توانند از یارانه‌ی ۳میلیون تومانی تامین درمان بسیجیان که برای کلیه‌ی اقشار هم قابل استفاده است. 

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: این مرکز درسال گذشته چندین کارگاه آموزشی ترویجی با همکاری معاونت بهداشت و معاونت درمان علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تازه‌های درمان ناباروری و چالش‌های درمان ناباروری با جامعه‌ی هدف کارشناسان مامایی و متخصصان زنان برگزار کرد. 

وی در ادامه به برنامه‌های توسعه ای مرکزدرمان ناباروری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: با توجه به زیرساخت های علمی و نیروی انسانی این مرکز درسال جاری با پژوهشگاهای بین المللی رویان و ابن سینا برنامه ریزی هایی صورت گرفته  که انشاالله منجر به راه اندازی کلینیک آندومتریوزیس و دردهای لگنی برای اولین بار در منطقه غرب کشور شود. 

وی در ادامه افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طرح کلان پژوهشی در سطح کشور در خصوص چالش های زوجین نابارور با درمان های جایگزین آغاز شده است. 

مدیر مرکز درمان ناباروری سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در پایان تصریح کرد: نسبت به سال های گذشته تعداد مراجعین برای انجماد تخمک واسپرم به بیش از دو برابرافزایش یافته است که بیانگر افزایش سطح آگاهی عموم مردم درخصوص حفظ ونگهداری سلول های جنسی است.

کلید واژه ها: مرکز درمان ناباروری


نظر شما :