در سومین نشست کمیته تعالی بخشی و ارزشیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی عنوان شد؛

لزوم یکسان سازی پروتکل های درمانی مراکز درمان ناباروری این نهاد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۶ کد : ۶۹۶۴ پژوهشی
سومین نشست کمیته تعالی بخشی و ارزشیابی مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شد.
لزوم یکسان سازی پروتکل های درمانی مراکز درمان ناباروری این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سومین نشست کمیته تعالی بخشی و ارزشیابی مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی به میزبانی پژوهشگاه ابن سینا 10 اردیبهشت ماه در مرکز درمان این پژوهشگاه با حضور اعضای کمیته و مدیران و مسوولان مراکز ناباروری جهاد دانشگاهی شامل رویان، ابن سینا، قم، اردبیل، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی و استان مرکزی برگزار شد.

 در ابتدای این نشست دکتر صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری با برشمردن مزایای تشکیل شبکه ناباروری در جهاد دانشگاهی، بر لزوم یکسان سازی تعرفه ها و همکاری در تامین مواد مصرفی و غیرمصرفی و خرید یکپارچه و اعتباربخشی این مرکز مطالبی را بیان کرد.

 در ادامه، دکتر وثوق معاون مسوول کمیته و معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان پیشنهاد کرد

به منظور حل مشکل تعرفه ها و تامین هزینه های مراکز خدمات تخصصی، ساختارهای جدیدی به صورت خصوصی با در نظر گرفتن ملاحظات جهاددانشگاهی تعریف شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی کمیته اعتبار بخشی و لزوم یکسان سازی پروتکل های درمانی مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی است. که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در سال 98 ارزیابی کیفی و بازدید از مراکز درمان ناباروری در دستور کار این کمیته قرار خواهد گرفت.

در ادامه دکتر جاوید گزارشی از فعالیت های این کمیته در سال 98 را ارائه کردو هچنین سایر مدیران حاضر در این نشست مطالبی در خصوص نحوه همکاری و تعامل را ارائه کردند و فرصت ها و تهدیدهای احتمالی این موضوعات مورد بحث و بررسی اولیه قرار گرفت که نتایج مناسبی نیز اتخاذ شد.
در پایان نظری مدیر اداره طرح ها و پروژه های دفتر پزشکی، در مورد نحوه تهیه و تنظیم چک لیست های ارزشیابی و تعالی بخشی مراکز درمان ناباروی و روند اجرایی کردن این فرآیند در سال 1398، مطالبی را ارائه داد و متعاقب آن نظرات و پیشنهادهای اعضای نشست در این زمینه مطرح و بررسی شد.

گفتنی است، در پایان نشست، مقرر شد با توجه به جدول زمانبندی تهیه شده، از ماه آینده ارزشیابی کیفی و تخصصی از مراکز به صورت حضوری و میدانی با همراه تیم تخصصی مربوطه انجام شود.