در کنفرانس علمی یکروزه پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بررسی شد؛

کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای کلیه و سنگ کلیه و اثرات درمانی سرکه

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۷ کد : ۶۸۸۰۲ پژوهشی
کنفرانس علمی" کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای کلیه و سنگ کلیه و اثرات درمانی سرکه " در تاریخ بیست و نهم بهمن ماه توسط پژوهشکده گیاهان دارویی برگزار شد.
کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای کلیه و سنگ کلیه و اثرات درمانی سرکه

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر شمسعلی رضازاده ،داروساز، متخصص شیمی دارویی و عضو هیات علمی این پژوهشکده و دکتر سعید کیانبخت متخصص فارماکولوژی و عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، به فرآورده های گیاهی موثر بر بیماریهای کلیه و سنگ کلیه و اثرات درمانی سرکه پرداخته شد.

دکتر رضازاده با اشاره به اینکه کلیه‌ها از مهم‌ترین ارگان‌های بدن هستند و عملکردهای مهمی را بر عهده دارند عنوان کرد: بیماری کلیوی یکی از بیماری‌های خاموش است که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به ناتوانی طولانی‌مدت یا حتی مرگ شود.

این عضو هیات علمی در ادامه گیاهان دارویی و فرآورده های گیاهی موثر بر  درمان بیماریهای کلیه و سنگ کلیه را برشمرد که می توان به ختمی، کنگرفرنگی، ذرت، دم اسب، شیرین بیان ، بابا آدم و ... اشاره کرد.

وی در این وبینار قسمتهای مورد استفاده، ترکیبات، مواد موثره ، خواص درمانی و عوارض جانبی گیاهان دارویی موثر در درمان بیماریهای کلیه و سنگ کلیه را از نظر طب کلاسیک و طب سنتی برشمرد و در پایان به فرآورده هایی که از این گیاهان در بازار دارویی موجود می باشد و در خصوص این گیاهان با داروسازان به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

دکتر کیانبخت در این وبینار اثرات دارویی سرکه از قبیل کاهنده قند خون در بیماران دیابتی، اثر کاهنده کلسترول و تری گلیسرید خون، اثر کاهنده فشار خون در بیماران مبتلا به پرفشاری خون، اثرات ضد میکروبی مانند ضد باکتری و ضد قارچ (اثر ضد عفونی کننده)، اثر تقویت سیستم ایمنی، اثر کاهنده وزن بدن (ضد چاقی) را برشمرد و اظهار کرد می توان از آن در پیشگیری و درمان بیماریهای متابولیک، قلب و عروق، بعضی بیماریهای عفونی، و بیماریهای پوست و مو و ناخن استفاده نمود.

لازم به ذکر است در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

مخاطبین این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزشهای مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزارگردیده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت 72 ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت نمایند و با پاسخ صحیح به 70 درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب نمایند.

کلید واژه ها: بیماری های کلیه سنگ کلیه


نظر شما :