از سوی وزارت بهداشت اعلام شد؛

پژوهشکده سرطان معتمد در جایگاه نخست مراکز پژوهشی حوزه سرطان در کشور

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۶ کد : ۶۸۵۷۷ تاپ خبر مالکیت معنوی
پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی بر اساس ارزیابی مستقل وزارت بهداشت در بین کلیه مراکز پژوهشی در حوزه سرطان اعم از بالینی و زیست پزشکی در سراسر کشور موفق به کسب رتبه اول شد.
پژوهشکده سرطان معتمد در جایگاه نخست مراکز پژوهشی حوزه سرطان در کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان متعمد جهاددانشگاهی، مراکزی از قبیل دانشگاه علوم پزشکی کشور همچون مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی تهران با فاصله زیاد از مرکز تحقیقات سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد در جایگاه بعدی قرار گرفته اند .

 

این پژوهشکده همچنین در بین کل مراکز تحقیقات بالینی با ردیف مستقل بودجه و سابقه بیش از ۱۰ سال فارغ از موضوع فعالیت رتبه دوم را به خود اختصاص داده و ۱۹۰ مرکز بالینی دیگر بعد از مرکز تحقیقات سرطان این پژوهشکده جای گرفته اند. همچنین در کل ۸۳۳ مرکز تحقیقات خصوصی و دولتی ذیل حوزه وزارت بهداشت، مرکز تحقیقات سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی جزو ۱۰ مرکز برتر ارزیابی شده است ضمن آنکه رتبه اول و دوم در انجام پایان نامه های بین رشته ای و ثبت اختراع را به خود اختصاص داده است.

 

شاخص های متنوع و متعددی نظیر «اثر بخشی، ثبت اختراع، پایان نامه های بین رشته ای، شاخص H پنج ساله، کل اسناد ۵ ساله، مقاله با همکاری بین المللی، مقاله منتشر شده در %۲۵ برتر مجلات و برونداد پژوهشی» از جمله موارد ارزیابی مراکز پژوهشی حوزه سرطان بوده است، متاسفانه وزارت بهداشت برخی از دستاوردهای پژوهشکده در حوزه های جذب بودجه و توسعه محصوالت فناورانه را مورد پذیرش قرار نداده که در غیر این صورت امتیاز متعلق به پژوهشکده به مراتب بیشتر نیز می گردید.

 

دلیل عمده درخشش پژوهشکده معتمد در کسب این جایگاه ممتاز، جذب نخبگان جهادگر و تلاش کم نظیر ایشان در تولید دانش و توسعه فناوری و نوآوری بوده است که اهمیت توجه به نخبگان جوان و جذب بیش از پیش این عزیزان را هویدا می سازد.

کلید واژه ها: درمان سرطان


نظر شما :