بررسی مقاله «اثر انقلاب اسلامی ایران در نظریه های وقوع انقلابات» توسط SID

پربازدیدترین و جدیدترین مقالات نمایه شده در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID با موضوع «اثر انقلاب اسلامی ایران در نظریه های وقوع انقلابات» مورد بررسی قرار گرفت.
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۶۸۱۲۷ تاپ خبر پژوهشی
بررسی مقاله «اثر انقلاب اسلامی ایران در نظریه های وقوع انقلابات» توسط SID

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID، انقلاب ها آثار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مهمی در هر کشوری محسوب می‌شوند. آثار هر انقلابی به گونه‌ای است که در منطقه و حتی در سطح جهان اثرگذار است. انقلاب اسلامی نیز به‌عنوان انقلابی بزرگ نتایج زیادی در داخل کشور، منطقه و جهان داشته است.

 

پربازدیدترین مقاله‌ی نمایه شده در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) با موضوع انقلاب اسلامی، مقاله‌ی «اثر انقلاب اسلامی ایران در نظریه های وقوع انقلابات» است که توسط محمدحسین پناهی نوشته شده و در نشریه حقوق و سیاست منتشر شده است. این مقاله تاکنون بیش از 12 هزار بار توسط مخاطبان مرکز اطلاعات علمی بازدید شده است.

 

نویسنده‌ی مقاله اینچنین ذکر کرده که: یکی از نتایج انقلاب اسلامی متحول شدن نظریه‌های انقلاب است. در این مقاله اثر انقلاب اسلامی در نظریه‌های مربوط به علل وقوع انقلاب‌ها، مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله با روش تحلیل محتوای کیفی 57 مقاله علمی انجام شده است. این مقاله نشان داده که انقلاب اسلامی ایران بر نظریه‌ها و نظریه‌پردازی انقلاب اثر زیادی گذاشته است. مطالعه این انقلاب باعث شده تا عوامل فرهنگی در تبیین انقلاب‌ها وارد شوند و در مقابل نقش متغیرهای ساختاری در وقوع انقلاب‌ها کاهش یابد. علاوه‌براین مقاله بر اهمیت مشروعیت سیاسی و نقش زنان در تبیین انقلاب‌ها توسعه زیادی یافته است. مجموعه این عوامل باعث شکل‌گیری روند جدیدی در حوزه مطالعات انقلاب شده است. از زمان وقوع انقلاب اسلامی عوامل سیاسی، اقتصادی، ژئوپولیتیک، مذهبی و فرهنگی مربوط به ایران و جهان باعث شده‌اند که توجه علمی به انقلاب اسلامی افزایش یابد.

 

12 بهمن‌ماه سال خورشیدی، آغاز دهه فجر و فرارسیدن سالگرد انقلاب اسلامی ایران در سال 57 است. به‌همین مناسبت در این گزارش به بررسی مقالات فارسی با موضوع انقلاب اسلامی در حوزه‌های موضوعی مختلف خواهیم پرداخت.

 

تجزیه و تحلیل مقالات پربازدید علمی فارسی با موضوع انقلاب اسلامی

جدول 1، مقالات فارسی با موضوع انقلاب اسلامی که بیشترین بازدید را داشته‌اند، نشان می‌دهد. براین اساس 5 مقاله‌ی عنوان شده در جدول 1 به‌ترتیب پربازدیدترین مقالات فارسی مرتبط با انقلاب اسلامی هستند.

 

جدول 1.مقالات فارسی پربازدید با موضوع انقلاب اسلامی

 

تجزیه و تحلیل مقالات جدید علمی فارسی با موضوع انقلاب اسلامی

 

جدول 2، جدیدترین مقالات فارسی با موضوع انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد. براین اساس 5 مقاله‌ی عنوان شده در جدول 2 به‌ترتیب جدیدترین مقالات فارسی مرتبط با انقلاب اسلامی هستند.

 

جهت دسترسی به لینک مقالات جدید با موضوع انقلاب اسلامی به پیوست 1 در انتهای گزارش مراجعه شود.

 

جدول 2. مقالات فارسی جدید با موضوع انقلاب اسلامی

 

کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع انقلاب اسلامی

 

کلمات کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

 

شکل 1، پرتکرارترین کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد. 

براین اساس «امام خمینی»، «گفتمان» و «جمهوری اسلامی ایران» پربسامدترین کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع انقلاب اسلامی هستند.

 

 

شکل 1. کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع انقلاب اسلامی

 

منبع:

 

پناهی، محمدحسین. (1385). اثر انقلاب اسلامی ایران در نظریه های وقوع انقلابات. حقوق و سیاست، 8(21 (ویژه سیاست و روابط بین الملل))، 7-52. SID. https://sid.ir/paper/98062/fa

 

*************************

 

پیوست 1. جهت ورود به صفحه مقالات جدید با موضوع انقلاب اسلامی روی عنوان مقاله کلیک کنید.

* انقلاب اسلامی ایران و آینده ی امت اسلام در اندیشه ی علم مطهری: (عوامل تداوم و انحطاط)

* آسیب شناسی مبارزه با تبعیض طبقاتی بعد از انقلاب اسلامی ایران

* ارزیابی بناهای فاخر بعد از انقلاب اسلامی براساس شاخصه های معماری بیوفیلی، بیومیمیکری و بیومورفیک؛ موردپژوهی: برندگان ادوار جایزه معمار

* سبک شناسی شعر کوتاه بعد از انقلاب اسلامی مورد مطالعه: اشعار پنج شاعر کوتاه سرای معاصر

* بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی و اخلاق سلامت

کلید واژه ها: انقلاب اسلامی


نظر شما :