ولادت امام علی (ع) و روز پدر و بازخوانی جدیدترین مقالات مرتبط با آن در SID

براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین و جدیدترین مقالات علمی با موضوع امام علی (ع) معرفی شدند.
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۲ کد : ۶۷۹۱۸ تاپ خبر انتشار دانش
به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، به مناسبت ۱۳ رجب، سالروز تولد حضرت علی (ع) و روز پدر، پربازدیدترین و جدیدترین مقالات علمی نمایه شده در این پایگاه با موضوع امام علی یا حضرت علی براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.
ولادت امام علی (ع) و روز پدر و بازخوانی جدیدترین مقالات مرتبط با آن در SID

بررسی مقالات پربازدید علمی با موضوع امام علی(ع)

براین اساس مقالات «ارتباط بین دین و سیاست در نهج البلاغه و کارکردهای آن»، «پیامدها و دستاوردهای حکومت امام علی (ع)» و «جایگاه و حقوق زن در نهج البلاغه» به‌ترتیب پربازدیدترین مقالات فارسی با موضوع امام علی هستند.

مقاله‌ی ارتباط بین دین و سیاست در نهج البلاغه و کارکردهای آن، با همکاری سه نویسنده در مجله بصیرت و تربیت اسلامی منتشر شده است. این مقاله تاکنون بیش از 28 هزار بازدید داشته است.

نویسندگان در این مقاله این‌چنین بیان کردند که، اندیشمندان اسلام به مرتبط بودن دو حوزه دین و سیاست اعتقاد دارند. به این دلیل که سیاست وسیله‌ای برای تحقق بخشیدن به اهداف دین است و ارتباط عمیقی با آن دارد. سخنان امام علی (ع) در نهج البلاغه این است که حکومت ایشان براساس عدالت اجتماعی، اقتصادی و احیای ارزش‌های دینی و اخلاقی است و حاکمیت برای سلطه‌گری نیست.

نهج البلاغه به‌عنوان کتاب مدون سخنان امام علی (ع) سرشار از مطالبی است که نشان‌دهنده آمیختگی دین و سیاست است. نمود آشکار آن در شخصیت و سیره عملی امام علی بیانگر آن است که ایشان در کوچک‌ترین مسأله حکومت داری, با مسامحه برخورد نکرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقالات فارسی پربازدید با موضوع امام علی(ع)

براین اساس مقالات «تبیین مولفه های اخلاص با تاکید بر شرح نهج البلاغه علامه محمدتقی جعفری»، «نقش حکومت در ایجاد بسترهای جامعه پذیری سیاسی از منظر نهج البلاغه» و «گونه شناسی روایات تفسیری امام علی (ع) با تاکید بر تفسیر روایی نورالثقلین» جدیدترین مقالات فارسی با موضوع امام علی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع امام علی(ع)

کلمات کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

براین اساس «نهج‌البلاغه»، «عدالت» و «ابن ابی الحدید» پرتکرارترین کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع امام علی هستند.

ابن ابی الحدید، ادیب، متکلم، مورخ، شاعر و فقیه شافعی و اصولی معتزلی و از علمای سده هفتم ه‍..ق است.

 
 
 


نظر شما :