عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و فناوری موادغذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی مطرح کرد:

تسریع شناسایی نیاز‌های فناورانه صنایع و شرکت‌های بزرگ حوزه صنعت غذا در رویداد ملی «فبین فود»

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۲ کد : ۶۷۱۹۵ پژوهشی
دبیر علمی اولین رویداد ملی فبین فود گفت: تسریع شناسایی نیاز‌های فناورانه صنایع و شرکت‌های بزرگ حوزه صنعت غذا، دریافت ایده و راه حل فناورانه آن حوزه به منظور هم‌افزایی و رقابت فن‌آفرینان کشور از جمله مهمترین اهداف برگزاری رویداد فیبن فود است.
تسریع شناسایی نیاز‌های فناورانه صنایع و شرکت‌های بزرگ حوزه صنعت غذا در رویداد ملی «فبین فود»

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر الناز میلانی با بیان این مطلب افزود: گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های نوظهور، تشویق ورود صنایع بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نو‌ظهور، جهت‌دهی استعدادهای فکری در مسیر پیدایش راه‌حل‌های بازی محور برای رفع نیازها، حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور و زمینه‌سازی و ایجاد شبکه به‌منظور هم‌افزایی فعالان در صنعت از دیگر اهداف رویداد فبین فود است.

 وی با اشاره به اینکه فعالیت این رویداد با شناسایی نیازهای صنایع آغاز می‌شود، ادامه داد: در این راستا و در طی فراخوان و اطلاع‌رسانی و همچنین، تماس و ارتباط اعضای کمیته رویداد با متخصصین صنعت غذا، مسئولین محترم فنی، تحقیق و توسعه کارخانجات، فرم نیاز فناورانه تکمیل و مستند می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و فناوری موادغذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: پس از شناسایی نیازها و تدوین اولویت‌ها، پیش رویداد ارایه نیاز فناورانه در روز پنج شنبه 21 دی ماه سال جاری، با حضور متولیان صنایع غذایی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی اولین رویداد ملی فبین فود عنوان کرد: پس از برگزاری پیش رویداد؛ نیازهای فناورانه، و عناوین در وب سایت این رویداد به نشانی https://fabinnfood.ir/fa/  به روز رسانی شده و با اطلاع رسانی این نیازها میان شبکه‌ای گسترده از شرکت‌های دانش بنیان و فناور آن حوزه و متخصصین صنایع غذایی، انجمن‌های علمی دانشگاه ها و سایر مراکز علمی پژوهشی، فرم‌های دریافت ایده تکمیل و به دبیر خانه ارسال خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای برگزاری رویداد در اسفندماه سال جاری در مشهدمقدس، تیم‌های منتخب طی جلسه تخصصی با حضور نمایندگان علمی- پژوهشی و صنعت از ایده خود دفاع کرده و پس از جمع‌بندی نهایی تیم‌های برگزیده در اختتامیه معرفی خواهند شد. تجاری سازی ایده‌های پذیرفته شده، طی تفاهمات بعدی و با رضایت طرفین انجام خواهد گرفت.