برگزاری بزرگداشت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی توسط جهاددانشگاهی سمنان

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۷ کد : ۶۶۱۸۴ پژوهشی
همزمان با هفته پژوهش و فناوری و در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول های بنیادی در ایران، مراسم بزرگداشت زنده یاد به همراه تجلیل از پژوهشگران و جهادگران فعال جهاددانشگاهی سمنان برگزار شد.
برگزاری بزرگداشت زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی توسط جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، در این مراسم که با حضور معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان برگزار شد، رییس جهاددانشگاهی سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر سعید کاظمی آشتیانی، گفت: به واسطه خدمات ارزنده و ارزشمند این دانشمند فقید، جمهوری اسلامی ایران صاحب دستاوردهای بزرگ علمی، پژوهشی و تحقیقاتی شده است، پژوهشگاه رویان و سلول های بنیادی یکی از این دستاوردهای بزرگ است.
علی منصفی راد افزود: به واسطه همین خدمات جهادگرانه، کشور ایران امروز در بسیاری از حوزه های علمی، پزشکی، پژوهشی و تحقیقاتی در دنیا جایگاه و رتبه ی ارزشمندی دارد و باعث خرسندی و رضایت همیشگی مقام معظم رهبری بوده است.
وی با بیان اینکه انجام فعالیت های گزین با توجه به ظرفیت و نیاز استان، مد نظر جهاددانشگاهی استان سمنان است، با تأکید بر اینکه برنامه‌های جامع خوبی برای استان تدوین شده اظهار کرد: تولید آب شیرین کن صنعتی، تدوین یک محصول فناورانه در هوش مصنوعی برای اقتصاد دیجیتال، راه انداز کلینیک دیابت، ایجاد مرکز غربالگری تشخیص سرطان ویژه بانوان در سمنان، و ... از مهمترین طرح های شاخص جهاددانشگاهی استان است.
رییس جهاددانشگاهی سمنان با بیان اینکه اساس و شالوده جهاددانشگاهی برپایه فعالیت های فرهنگی است گفت: بزودی مدرسه قرآنی توسط جهاددانشگاهی استان با مشارکت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه به صورت پایلوت در سمنان راه‌اندازی می‌شود.
منصفی راد هدف از راه‌اندازی این مدرسه را آموزش رسمی به علاوه آموزش قرآن برشمرد و گفت: با ایجاد این مدرسه خانواده‌هایی که به دنبال تربیت فرزند صالح و معتقد هستند و با توجه به اینکه هجمه های فرهنگی دشمن در جامعه زیاد است این مدرسه می تواند با رویکردی نوین به این خواسته آنان جامعه عمل بپوشاند.
وی در ادامه از برگزاری جشنواره ملی منوچهری دامغانی در استان توسط این نهاد خبر داد و یادآور شد: این جشنواره ابتدا بصورت استانی سپس به صورت ملی سال آینده در سمنان برگزار می شود.
رییس جهاددانشگاهی سمنان گفت: چندین طرح فناورانه در حوزه پزشکی و معادن از سوی جهاددانشگاهی استان در سالجاری آغاز شده است که انشاءالله تا دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مرکز درمان ناباروری، مرکز تشخیص و غربالگری سرطان بانوان، تولید مالچ طبیعی وکود ارگانیک بر پایه مواد معدنی تکمیل و تولید افزودنی های خوراک دام برای بهره برداری آماده خواهد شد.
در این آئین از 8 نفر از پژوهشگران و اعضای فعال جهاددانشگاهی سمنان تجلیل شد.