تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و موسسه تبیان امضا شد

۱۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۴ کد : ۶۶۰۴۱ پژوهشی
آیین امضا تفاهم نامه همکاری موسسه فرهنگی هنری تبیان نور و سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با هدف تولید محتوا حوزه پزشکی و انجام اقدامات مشترک به میزبانی تبیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در این نشست دکتر کاظمی مدیر عامل تبیان ضمن معرفی این مجموعه به بیان فعالیت های دو دهه این مجموعه پرداخت و افزود :مجموعه تبیان یک پیشینه ۲۲ ساله دارد که از زمان پایه ریزی در دهه هشتاد در دو جنبه اطلاع رسانی و تولید محتوایی حائز اهمیت بود و وجه تمایز تبیان هم در همین مولفه می باشد.

وی افزود: مجموعه تبیان در اوایل دهه هشتاد یکی از قطب های تولید محتوایی و مرجعی بود که در کشور فعالیت خود را شروع نمودو به مروردر دهه ۹۰ حجم فعالیت ها افزایش یافت که با تخصصی نمودن محتوی، زمینه فعالیت در حوزه خانواده را شکل داد تا در این زمینه به دلیل تبدیل شدن به یک برند نام آشنا به نام تبیان در میان خانواده های ایرانی از جنبه های متفاوت آموزشی، مشاوره ای و ازدواج و با رویکرد اجتماعی وخانواده محور مورد توجه قرار گیرد و توانست باسابقه ای بیش از ده سال، «نرم افزار همدم»  را در بحث تسهیل گری ازدواج ایجاد نماید .

دکتر کاظمی تصریح کرد: کلیت فضای تبیان نور تولید محتوی رسانه ای می باشد و این فضا بستری مناسب برای خانواده هایی می باشد که به جنبه های آموزشی دقت می کنند و نرم افزاهای اختصاصی مثل همدم می تواند باعث ارتباط با دیگر مجموعه ها، نهاد ها ودانشگاه هایی که می توانند تولید سرفصل نمایند و به نوعی پلتفرم آموزشی برای کاربران مجموعه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی و تبیان باشند.

جهاددانشگاهی همواره بر بستر رفع نیاز جامعه

در این نشست دکتر مسعود حبیبی با تشریح فعالیت های این نهادعلمی گفت: جهاد دانشگاهی سالها قبل بر اساس احساس نیازی که در اوایل انقلاب و شروع به فعالیت مجدد دانشگاه‌ها بود، ساختار آن را جوانان انقلابی و متعهد شکل دادند و از ایتدا تا اکنون هر زمانی که جامعه نیازی داشت، مجموعه جهاددانشگاهی به آن نیاز پرداخته و حل آن، باعث افتخار ما بوده است. ساماندهی اعزام دانشجویان به جبهه و آموزش امداد به دانشجویان علوم پزشکی، یکی از افتخارات واحد علوم پزشکی تهران است و این سابقه چنین کاری در دوران جنگ، زمینه تدوین امداد و فوریت های پزشکی برای آموزش شهروندی به مردم دربرخورد سوانح و حوادث را فراهم نمود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان روحیه جهادی، علمی و پژوهشی در این نهاد انقلابی افزود: بعد از دوران جنگ، بستر علمی برای ایجاد گروه های پژوهشی در مجموعه جهاد دانشگاهی و جامعه احساس شد که زمینه ایجاد پژوهشکده ها را شکل داد که پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت و مرکز درمان و مرکز آموزش زخم‌های مزمن هم شکل گرفته است که از زمان احداث مرکز آموزشی نزدیک ۲۰۰۰ هزار نفر از کادر درمان اعم از پزشکی و پرستاری آموزش های لازم را دیده اند.

دکتر حبیبی بیان کرد: تبیان موسسه ارزشمندی است مخصوصا در فضایی که هزاران مطلب آماده است که جوانان به آنها رجوح می کنند و وجود مجموعه تبیان که در حوزه های خانواده و جوانان که بیشترین ظرفیت را دارا می باشند می تواند بستر مناسبی شکل دهد. ما نیز به نوبه خود در تمامی زمینه هایی که شما در حال فعالیت هستید آماده همکاری هستیم. ظرفیت ما این است که ارتباط شما را با دانشگاه و دانشجویان تسهیل نماییم و فرصت بهرمندی از اساتید را فراهم آوریم تا فعالیت های مجموعه تبیان بیشتر شناخته شود.