حضور معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۵ کد : ۶۵۹۴۵ تاپ خبر پژوهشی
حضور معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، با هدف ارائه طرح ها و دستاوردهای جدید پژوهشی و فناورانه در حوزه های فنی، مهندسی و علوم پایه، پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم انسانی، اجتماعی و هنر و همچنین معرفی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی در "بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار" که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود حضور دارد.

در سال های اخیر توجه دولت ها به امر پژوهش، فناوری و نوآوری جلب شده است و به ارزش پژوهش های مساله محور و کاربردی پی برده اند و درصدد هستند مسائل پژوهشی و فناوری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

گفتنی است روز ۲۵ آذر به عنوان روز پژوهش در تقویم گنجانده شده و در هفته پایانی آذر رویدادهای مختلفی به عنوان برنامه های ملی هفته پژوهش و فناوری برگزار می شود.

شعار هفته پژوهش سال ۱۴۰۲ را «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» اعلام شده است. همچنین زمان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار هم روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذرماه در نظر گرفته شده است.

اهداف برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، ارائه تازه ترین دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و نوآورانه حوزه پژوهش و فناوری، بررسی چالش های فراروی حوزه های مرتبط با پژوهش، فناوری و نوآوری، آشنایی سازمان ها و نهادهای گوناگون و بخش های مختلف صنعتی کشور با توان داخلی در حوزه های پژوهش و فناوری، ابزاری مناسب برای شبکه سازی و ایجاد پیوند میان تقاضای دستگاه های اجرایی، شرکت های دولتی و غیردولتی و عرضه فناوری توسط استادان، کمک به رفع نیازهای کشور توسط ظرفیت های علمی و تخصصی داخلی کشور و افزایش اثربخشی زیست بوم نوآوری و فناوری در توسعه اقتصاد ملی عنوان شده است. 

یادآور می شود بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار از تاریخ 20 الی 22 آذر در مصلی امام خمینی برگزار می گردد و در ساعات 9 الی 19 پذیرای علاقمندان به ویژه جهادگران گرامی خواهد بود.