رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان :

فعالیت‌های جهاددانشگاهی کردستان توسعه کشاورزی استان را به همراه دارد

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۲ کد : ۶۵۸۹۴ پژوهشی
رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: طرح های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی کردستان موثر و کاربردی است و ما از این حوزه ها حمایت و استفاده خواهیم کرد.
فعالیت‌های جهاددانشگاهی کردستان توسعه کشاورزی استان را به همراه دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، پیمان اسکندری در دیدار با رییس جهاددانشگاهی کردستان، اظهار کرد: فعالیتهای علمی جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای توسعه کشاورزی بسیار مهم و مفید است.

وی با بیان اینکه امروزه پژوهش بیشترین رونق را در کشاورزی ایجاد می کند، گفت: طرح های پژوهشی که در موضوع کشاورزی انجام می گردد بیشترین بازده را برای اقتصاد استان دارد.

اسکندری گفت: متاسفانه امروزه نیروی متخصص کار در حوزه کشاورزی در استان وجود ندارد و در بعضی از پروژه های کشاورزی با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستیم و مجبور هستیم از استان های دیگر نیرو جذب بکنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان بیان کرد: حوزه آموزش جهاددانشگاهی با توجه به اقدامات و دوره های کاربردی که دارد میتواند نیاز به آموزش نیروی انسانی را در بخش کشاورزی را در استان رفع کند و این مو ضوع میتواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی داشته باشد.

وی درپایان یادآور شد: جهاددانشگاهی میتواند در حوزه پژوهش و آموزش کمک شایانی به جهادکشاورزی استان بکند و در این خصوص لازم است تفاهنامه ای منعقد گردد.

در ابتدای این دیدار اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان در حوزه های مختلف همچون پژوهش، اشتغال، آموزش و کارآفرینی و فرهنگی توانسته نقش مهمی را در راستای توسعه استان کردستان ایفا نماید.

وی افزود: یکی از فعالیت های مهم جهاددانشگاهی استان کردستان ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان های سنندج و بیجار بوده که استقرار چندین شرکت دانش بنیان و واحد فناور از جمله دستاوردهای این مراکز در استان کردستان است.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم این نهاد در استان بسط و گسترش فعالیت های پژوهشی بوده که در این راستا طی چند سال اخیر توانسته با برنامه ریزی دقیق، روند رو به رشدی را در استقرار واحدهای دانش بنیان داشته باشد.

اسدی گفت: رویکرد فعالیت های دانش بنیان استفاده از نیروهای جوان متخصص، پر انرژی و با انگیزه در قالب مجموعه های دانش بنیان است و در این راستا یک مجموعه دانش بنیان در حوزه کشاورزی (کشت بافت) در معاونت پژوهشی مستقر گردیده و مشغول فعالیت می باشند

وی گفت: عقد تفاهم نامه همکاری در حوزه آموزش و پژوهش بین جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی میتواند در توسعه کشاورزی استان تاثیر گذار باشد.