۲۴ آبان؛ روز جهانی خون بندناف

استقبال ۱۷۰ خانواده ایلامی از ذخیره‌سازی خون بندناف فرزندان

۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۸ کد : ۶۴۸۳۲ پژوهشی
رییس جهاددانشگاهی ایلام گفت: در نیمه اول امسال ۱۷۰ خانواده برای ذخیره‌سازی خون ‌بندناف فرزندان خود اقدام کرده‌اند.
استقبال ۱۷۰ خانواده ایلامی از ذخیره‌سازی خون بندناف فرزندان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی ایلام، دکتر محمد پاکزاد رییس این واحد سازمانی با اعلام این خبرکه در نیمه اول امسال ۱۷۰ خانواده برای ذخیره‌سازی خون ‌بندناف فرزندان خود اقدام کرده اند، اظهار کرد: سال گذشته نیز در استان ایلام ۲۵۰ خانواده با این روش سلامتی را برای خود و فرزندانشان پس‌انداز کرده‌اند.

رییس جهاددانشگاهی ایلام با اشاره به این که این رویکرد مردمی نشان‌دهنده اعتماد مردم به خانواده بزرگ رویان جهاددانشگاهی و اهمیت پس‌انداز سلامتی است تصریح کرد: سلول‌های بنیادی خون بندناف، سلول‌هایی نامیرا و با قدرت تکثیر فراوانی هستند، از همین رو محققان به این نتیجه رسیدند که از این منبع برای فراهم‌کردن درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با سلول‌های بنیادی استفاده کنند.

وی گفت: این سلول‌ها قابلیت درمان ده‌ها بیماری را دارند و در حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری‌های خونی، نظیر انواع سرطان‌های خون، کم‌خونی‌های مادرزادی، تالاسمی، اوتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و چند بیماری دیگر به کار گرفته می‌شوند.

پاکزاد تأکید کرد: خون بندناف برای درمان بیماری‌های خونی فقط یکبار و در بیماری‌های عصبی از قبیل اوتیسم، فلج مغزی و بیماری‌های سیستم ایمنی با توجه ‌به وزن و سن گیرنده و یک‌سری آیتم‌های دیگر تا ۲ بار هم قابل ‌استفاده است.

رییس جهاددانشگاهی استان ایلام تصریح کرد: در ذخیره‌سازی خون بندناف در بانک خصوصی و خانوادگی، نمونه‌ها برای خود خانواده نگهداری می‌شود.

نمایندگی بانک خون بندناف در ایلام به نشانی میدان ۲۲ بهمن - بلوار سیدالشهدا (ع) - کوچه کاج - ساختمان پزشکان آریا - مرکز مامایی یاس با شماره‌تلفن‌های ۰۸۴۳۳۳۶۳۰۹۰ و ۰۹۳۰۱۳۵۷۶۳۷ آماده پاسخگویی به سؤالات و ثبت‌نام خانواده‌ها برای پس‌اندازکردن سلامت فرزندان آن‌ها است.