مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام کرد؛

حضور پنج پژوهشگر جهاددانشگاهی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان

۲۴ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۸ کد : ۶۴۸۱۹ تاپ خبر پژوهشی
بر اساس اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، پنج نفر از پژوهشگران جهاددانشگاهی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۲ قرار گرفتند.
حضور پنج پژوهشگر جهاددانشگاهی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) خبر از حضور  ۹۳۸ پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان در سال 1402 داد که در میان آنها نام پنج نفر از پژوهشگران جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ این نهاد به چشم می‌خورد.
دکتر حسین بهاروند از پژوهشگاه رویان و دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی در حوزه موضوعی زیست‌شناسی و زیست‌شیمی؛ دکتر علی سعداله از دانشگاه علم و فرهنگ در حوزه موضوعی علوم کامپیوتر؛ دکتر سعیده ممتاز از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در حوزه موضوعی داروشناسی و سم شناسی؛ دکتر فائزه شکری از پژوهشگاه رویان در حوزه موضوعی زیست‌شناسی و زیست‌شیمی و دکتر یاسر زارع از پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی در حوزه موضوعی علم مواد، از پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر این نهاد در سال 1402 هستند.
بر اساس اعلام دکتر سید احمد فاضل زاده رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، موسسه ISC، آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد برتر جهان در 22 حوزه موضوعی علوم را بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان در سال 2023 را استخراج و پایش کرده است.
در سال 1402، 938 پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران شناسایی‌شده‌اند که نسبت به سال­ 1401، 12 درصد رشد داشته است. خوشبختانه در طی یک دهه گذشته آمار پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر کشور روند رو به رشدی داشته است.
گفتنی است، اسامی پژوهشگران پر استناد برتر جهان به تفکیک دانشگاه و حوزه موضوعی در وبگاه موسسه ISC به آدرس https://hcr.isc.ac/ در دسترس است و چنانچه اسم پژوهشگری درج نشده، می‌تواند با ارایه مستندات مراتب را به مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام کند.