گسترش همکاری های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و دانشگاه آزاد اسلامی استان

۲۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۱ کد : ۶۴۷۷۹ پژوهشی
در بازدید رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با رییس جهاددانشگاهی این استان بر گسترش همکاری های مشترک این دو مجموعه تأکید شد.
گسترش همکاری های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و دانشگاه آزاد اسلامی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و هیات همراه از شرکت های مستقر درمرکز رشد، آزمایشگاه ها، مرکز کشت بافت، گلخانه های پژوهشی و باغ تحقیقاتی مجتمع جهاد دانشگاهی این استان بازدید کردند و با توضیحات اعضای هیات علمی، مدیران گروه ها و کارشناسان با روند فعالیت های هر قسمت آشنا شدند.

در پایان این بازدید جلسه مشترک رییس دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه با رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی و معاونین وی برگزار شد که دکتر رضا حسین زاده عمق دهی، رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم هم افزایی  نهادهای علمی و پژوهشی برای اعتلای هرچه بیشتر استان آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و جهاددانشگاهی  دو مجموعه مکمل یکدیگر هستند که می توانند به کمک و یاری همدیگر تلاش های مقرون به نتیجه ای برای اعتلای این استان انجام دهند.

وی اطلاع از تلاش های یکدیگر را زمینه ساز تکمیل این زنجیره برشمرد و گفت: با هم افزایی تلاش های جهاددانشگاهی و دانشگاه آزاد می توان توانایی علمی این دو نهاد را به تمامی استان تسری بخشید.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی فعالیت ها و دستاوردهای بزرگ این نهاد در همه زمینه های علمی در واحد های دیگر جهاددانشگاهی را پشتوانه فعالیت های این نهاد برشمرد و تخاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با شبکه سازی توانسته است از ظرفیت های واحدها و سازمانهای مختلف بهره ببرد.

دکتر حسین زاده عمق دهی به فعالیت های برگزیده در واحدهای جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: محصولات این عمق دهی و تعمیق بخشی به فعالیت ها در پیش روی واحدهای جهاد انشگاهی است و هر واحد می تواند از آن برای اعتلای فعالیت های علمی استان خود استفاده نماید.

وی فعالیت های شاخص بیوتکنولوژی در رویان جهاددانشگاهی و پیشرفت های علمی شاخص در زمینه مطالعات سلول های بنیادی، تولید مته های حفاری، ترن های شهری، الکتروفیلترها، صنایع معدنی، سوپر جاذب ها و تکنولوژی شبیه سازی را از جمله دانش های بزرگ عمق بخشی شده در جهاددانشگاهی برشمرد و گفت: بواسطه متصل بودن حلقه های جهاددانشگاهی به یکدیگر این امکان و ظرفیت برای پشتیبانی از فعالیت های علمی و پژوهشی وجود دارد.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی بر پشتیبانی از توانا شدن دانشجویان دانشگاه آزاد تأکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی آماده است ظرفیت فرهنگی، پژوهشی و علمی خود را برای حمایت از تواناتر شدن دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بکار گیرد.

در ادامه نشست، دکتر ولیلو رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و جهاددانشگاهی مولودهای انقلاب اسلامی اند که با هم افزایی یکدیگر می توانند کمک های خوبی برای حل مسایل استان داشته باشند.

وی افزود: مجموعه های علمی زمانی می توانند حرف برای گفتن داشته باشند که بتوانند نیازهای استان را شناسایی و برطرف نمایند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی اقتصاد مرزی و بهره گیری از این ظرفیت و نیز احیای دریاچه ارومیه را ماموریت های بزرگ تعریف شده برای دانشگاه آزاد اسلامی استان برشمرد و عنوان کرد: هرچه قدر دو مجموعه توانمندتر شده و بیشتر در کنار هم قرار گرفته و هم افزایی بیشتری داشته باشند، موفقیت های استان و دستیابی به قله ها در دسترس تر خواهد بود.

دکتر ولیلو با اشاره به افزایش 20 درصدی تعداد دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان غربی گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه در واحد ارومیه در سال جاری به 15 هزار نفر و در واحد استان به بالغ بر 33 هزار نفر رسیده است.

وی جذب نخبگان جوان، مهارت آموزی، پربار کردن تحصیلات تکمیلی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های مرجع، راه اندازی دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت، کشت بافت و تولید محصولات و نهال های کشاورزی و بهره گیری از فضاهای فیزیکی را زمینه های مشترک برای همکاری بین دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی در استان برشمرد.

در  ادامه این جلسه هر کدام از معاونین و مدیران طرفین طرح ها و پیشنهادات کاربردی و طرح های عملیاتی مورد علاقه را مطرح کردند و در نهایت مقرر شد که ضمن برگزاری جلسات مستمر بین معاونت های مختلف دو طرح برگزیده به عنوان نمونه برای همکاری های مشترک در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین جهاد انشگاهی و دانشگاه آزاد نیز بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.