توسط جهاددانشگاهی استان انجام شد؛

انعقاد قرار داد هوشمند‌سازی ۵۰ پست زمینی توزیع نیروی برق زنجان

۱۳ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۴ کد : ۶۴۲۸۴ پژوهشی
مدیر مرکز خدمات تخصصی ICT جهاددانشگاهی زنجان گفت: در راستای تحقق شعار سال و همچنین در ادامه فعالیت‌های تخصصی این مرکز، قرارداد هوشمندسازی ۵۰ پست زمینی توزیع برق استان زنجان بین جهاددانشگاهی زنجان و شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان منعقد شد.
انعقاد قرار داد هوشمند‌سازی ۵۰ پست زمینی توزیع نیروی برق زنجان

به گزارش روابط‌ عمومی جهاددانشگاهی زنجان، سعید اسمعیلی مدیر مرکز خدمات تخصصی ICT جهاددانشگاهی زنجان در راستای استفاده از توانمندی‌های پژوهشی و فنی جهاددانشگاهی در جهت رفع نیازهای فناورانه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به ویژه در حوزه هوشمندسازی پست‌های زمینی توزیع نیروی برق از طریق اختصاصی‌سازی پلتفرم بومی «پایش و کنترل پارامترهای محیطی ICMS»، قرارداد هوشمندسازی ۵۰ پست زمینی توزیع نیروی بین جهاددانشگاهی زنجان و شرکت توزیع نیروی برق استان منعقد شد.

وی افزود: در این پروژه کنترل جامع تردد و دسترسی گروه‌های کاربری (پرسنل، پیمانکاران، ناظران و ...) به صورت آنلاین، پایش پارامترهای تخصصی پست‌های زمینی توزیع نیروی برق در حوزه تامین امنیت پست‌ها، ایجاد ارتباط با سایر سامانه‌های موجود در شرکت توزیع نیروی برق استان نظیر نرم‌افزار حوادث، MDM، فراب مورد توجه قرار گرفته است.

اسمعیلی عنوان کرد: ICMS سامانه‌ای هوشمند، متمرکز است که توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی زنجان طراحی و توسعه‌یافته است. این سامانه با رعایت استانداردها و الزامات امنیتی و قرارگیری اماکن حساس پارامترهای تخصصی موردنیاز را به صورت برخط پایش و اطلاعات کاربردی از عملکرد تجهیزات و همچنین وقوع شرایط بحرانی را ارائه می‌کند. از دیگر امکانات این سامانه مدیریت هوشمند دسترسی افراد به اماکن تحت یک شبکه جامع و امن است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی ICT جهاددانشگاهی زنجان عنوان کرد: از این سامانه برای هوشمندسازی ایستگاه‌های تقلیل فشار و حفاظت کاتدی شرکت گاز استان زنجان، ایستگاه‌های انتقال گاز شرکت ملی گاز ایران (منطقه ۷) و همچنین تعدادی از ایستگاه‌های شرکت گاز استان چهارمحال‌و‌بختیاری نیز استفاده شده و در مجموع تاکنون بیش از ۳۳۰ نقطه حساس در کشور به این سامانه مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به حضور این مرکز در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود و حضور در آن از برنامه‌های این مرکز برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و توسعه دامنه فروش محصولات متنوع این مرکز شامل سامانه‌های ICMS، مدیریت هوشمند ناوگان، دیتالاگرهای پرتابل، کنترل زنجیره دما و ... به سراسر کشور از طریق استفاده از ظرفیت‌های همکاری‌های بین‌واحدی جهاددانشگاهی است.