رونمایی از سامانه به هم رسانی کارجویان و کارفرمایان صنعت لوازم خانگی ایران

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۵ کد : ۶۴۰۵۹ پژوهشی
همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی هامکس، سامانه sid.ir/ahamiranjob به سفارش انجمن لوازم خانگی ایران و توسط مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) رونمایی شد.
رونمایی از سامانه به هم رسانی کارجویان و کارفرمایان صنعت لوازم خانگی ایران

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID، به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، 6 آبان 402) سامانه به‌هم‌رسانی کارجویان و کارفرمایان صنعت لوازم خانگی ایران توسط انجمن لوازم خانگی ایران با حضور دکتر فاطمه عظیم‌زاده رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) در نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی هامکس رونمایی شد.

 

آقای دکتر براتی معاون برنامه‌ریزی، اجرایی و روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این‌مورد عنوان کرد: جمعیت شاغل مستقیم در صنعت لوازم خانگی حدود 300 هزارنفر و جمعیت شاغل غیرمستقیم در این صنعت قریب به 1 میلیون‌نفر هست و طبیعتاً نیازمند حضور متخصصان و دانش آموختگان در رشته‌های مختلف دانشگاهی خواهد بود. لذا با استفاده از سامانه به‌هم‌رسانی کارجویان و کارفرمایان صنعت لوازم خانگی ایران می توان این به‌هم‌رسانی را انجام داد. رسالت ما برای این به‌هم‌رسانی نه فقط در حوزه اکوسیستم نوآوری و فناوری به عرضه کننده تقاضا و برآورنده نیاز است، بلکه اینبار در حوزه اشتغال هم پرداخته شده است. این سامانه شاید پلی باشد برای امیدآفرینی جوانان ما و پرهیز از کاهش مهاجرت‌های ناخواسته ای که در جامعه دیده می‌شود.

 

درادامه، دکتر فاطمه عظیم‌زاده در راستای همکاری مشترک مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و نگاه ویژه‌ی انجمن به مقوله صنعت و دانشگاه، گفت: یکی از تلاش‌های ما در چند سال گذشته این بوده است که بتوانیم پل‌های ارتباطی بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم و سایت sid.ir/ahamiranjob هم گام اولی هست از این پل‌سازی بین صنعت و دانشگاه. در گام اول بنا شده است فضایی ایجاد شود که هم کارفرمایان بتوانند نیازهای شغلی و تخصص‌های موردنیاز خودشان را اعلام کنند و هم دانشجویان، کارجویان و متخصصان در حوزه‌های مختلف بتوانند با کارفرمایان ارتباط بگیرند.

 

وی افزود: در گام‌های بعدی نیز در نظر است که بتوانیم نیازهای علمی و تخصصی صنایع را از طریق سامانه به‌هم‌رسانی کارجویان و کارفرمایان صنعت لوازم خانگی ایران مطرح کنیم و از طریق دانشگاهیان هم امکان ارائه پیشنهادات در این زمینه را داشته باشیم. در همین قالب می‌توان کارگروهی را تشکیل داد که هم از طرف صنعت و هم از طرف دانشگاه نماینده‌ای داشته باشد که بتواند این طرح‌ها و پیشنهادها را ارزیابی و انتخاب نماید.