درمان ناباروی و ذخیره سازی سلول‌های بنیادی از فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی است

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۹ کد : ۶۴۰۲۰ پژوهشی
مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان گفت: درمان ناباروی و ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف از فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی و افتخاری برای کشور است.
درمان ناباروی و ذخیره سازی سلول‌های بنیادی از فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل؛ هادی جوشقانی با بیان این مطلب در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان اردبیل یکی از دفاتر فعال کشور می‌باشد و با توجه به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مطلوبی که در استان صورت گرفته،  ما از راه اندازی شعبات دفاتر نمایندگی در دیگر شهرستان‌ها استقبال می کنیم و پشتیبانی لازم را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال اجرای برنامه و فعالیت‌هایی است که همه جامعه از خدمات آن استفاده کنند، تصریح کرد: در این راستا این نهاد سعی دارد طرح های خود را با بهره گیری از پتانسیل‌های خود و با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی اجرایی نماید.

 توسعه و ساماندهی حوزه سلامت و درمان از اولویت های جهاد دانشگاهی استان اردبیل است

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان از سال 1386 در این استان راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته شعبات این دفتر به زودی در شهرستان‌های‌ پارس آباد و مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

دکتر حسام رسولی افزود: از آغاز به کار دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان تاکنون بیش از دو هزار نمونه خون بندناف از استان اردبیل در بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و ساماندهی حوزه سلامت و درمان یکی از اولویت های جهاد دانشگاهی استان اردبیل است، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی پژوهشی وظیفه دارد با احصاء خلاء ها و نیازهای سلامت درمان استان در این زمینه نقش آفرینی جدی داشته باشد .

 رسولی اضافه کرد: سیاست جهاد دانشگاهی مشارکت و هم‌افزایی با بخش های خصوصی و مردمی برای توسعه اهداف و برنامه‌های پیشبردی واحد اردبیل در عرصه سلامت ودرمان و سایر حوزه های فعالیتی است.